مجله تخصصی اسپریچو

سوسیس کالباس ارگانیک چیست؟

سوسیس کالباس ارگانیک

در سالیان اخیر تهیه کردن سوسیس کالباس ارگانیک بسیار اهمیت پیدا کرده است و خانواده ها ترجیح می دهند از چنین محصولاتی برای مصرف در خانه خود استفاده نمایند چون به سلامت جسمی بیشتر فرزندان آنها کمک می کند.

برای این که بتوان سوسیس کالباس ارگانیک تهیه کرد نیاز است که مواد اولیه اش کاملا طبیعی و ارگانیک باشد. نمی توان محصولات گوشتی ارگانیک را بدون مواد اولیه ارگانیک تهیه کرد زیرا لازمه ارگانیک بودن محصولات این است که مواد اولیه این چنین باشند.

معمولا مواد اولیه ارگانیک در مزارعی کاملا ایزوله شده و بدون سموم کشاورزی مرسوم تهیه می شوند تا برای درست کردن سوسیس کالباس ارگانیک مورد استفاده قرار بگیرند، محصولات ارگانیک به علت این که از تقویت کننده ها و سموم برای رشدشان استفاده نمی شود کمتر عمل می آیند و گران تر هستند.

محصولات ارگانیک امروزه تا اندازه ای اهمیت پیدا کرده اند که در بسیاری از شهرهای بزرگ بازارچه هایی تحت عنوان ارگانیک ایجاد شده است و کشاورزان محصولات خود را به علاقمندان به این نوع از مشتریان می فروشند تا از آن بهره مند شوند.

کارخانه هایی که اقدام به تولید سوسیس کالباس ارگانیک می کنند به سراغ کشاورزان می روند و از آنجا مستقیم بدون دخالت دلال تهیه می کنند تا از نظر قیمت برایشان به صرفه تر باشد، معامله مستقیم با کشاورزان یک مزیت بزرگی که دارد این است که دقیقا تاجر می داند چه چیزی دارد خرید می کند.

بسیاری از دلالان هستند که اخلاق را رعایت نمی کنند و محصولات غیر ارگانیک را تحت عنوان محصول ارگانیک به کارخانه های تولید کننده سوسیس و کالباس ارگانیک می فروشند که اصلا اتفاق خوبی نمی تواند باشد و تاثیر منفی بر روی کیفیت محصولات خواهد گذاشت.

اگر مواد اولیه ارگانیک نباشد عملا سوسیس کالباس ارگانیک تولید نمی شود، حتی اهمیت دارد گوشتی که برای این محصولات تهیه می شود کاملا ارگانیک باشد، یعنی حتی حیوانات باید با محصولات ارگانیک تغذیه شده باشند تا محصولاتی که از گوشت تهیه می شود ارگانیک باشد.

نمی توان از مواد عادی کشاورزی که در بازارها وجود دارد استفاده کرد و محصولات خود را تحت عنوان سوسیس کالباس ارگانیک به مشتریان فروخت، این کار در واقع نوعی کلاهبرداری و عدم اطلاع کافی مشتری از شرایط یک محصول ارگانیک و طبیعی است.

 

محصولات ارگانیک یعنی چه؟

به محصولاتی گفته می شود که برای تولیدشان از عوامل طبیعی استفاده شده باشد یعنی این که هیچ گونه ماده شیمیایی ای مثل کودهای کشاورزی صنعتی برای افزایش حجم و کیفیت محصولات دخالت نداشته باشند و بر روی ساختار داخلی بافت گیاه تاثیر نگذاشته باشند.

معمولا برای این که کشاورزان بتوانند چنین محصولاتی را تولید نمایند به سراغ استفاده از کودهایی مثل کمپوست می روند که کاملا طبیعی هستند و با دخالت عواملی مثل کرم ها به وجود می آیند و استفاده از آنها هیچ تاثیر منفی ای بر روی خاک و گیاهان نمی گذارد.

کارخانه هایی که قصد دارند تا سوسیس کالباس ارگانیک تولید کنند و به دست مصرف کنندگان برسانند به سراغ این کشاورزان می آیند تا بتوانند به هدف خود که تهیه محصولاتی ارگانیک و طبیعی است دست پیدا کنند و رضایت مشتریان را به دست بیاورند.

محصولات ارگانیک چگونه تهیه می شوند؟

برای این که محصولات ارگانیک تهیه شوند کشاورزان اقدام به تهیه کودهایی می کنند که کاملا طبیعی هستند و هیچ گونه عامل شیمیایی و صنعتی در تولیدشان دخالت ندارد تا کیفیت آنها تحت تاثیر آن عوامل مخرب قرار نگیرد.

امروزه برای این که محصولات کشاورزی به صورت کاملا ارگانیک تهیه شود آنها را در درون نایلون های کشاورزی تولید می کنند تا دود کارخانه ها و اتومبیل هایی که در هوای اطراف پخش شده اند بر روی آنها تاثیر نگذارند.

تحقیقات علمی ثابت کرده است گازهای مضری که در هوا وجود دارد اگر از یک حدی بیشتر باشند و گیاه در مجاورتشان قرار بگیرد بر روی کیفیت محصولاتش اثر می گذارد و نمی توان انتظار داشت که کاملا ارگانیک تولید شوند.

معمولا محصولاتی مثل سوسیس کالباس ارگانیک با استفاده از این مواد که کاملا ارگانیک تهیه شده اند تولید می شوند. ارگانیک بودن این محصولات کشاورزی است که موجب می شود تا به سلامت بیشتر مصرف کننده ها کمک کند.

تفاوت های سوسیس و کالباس ارگانیک با نوع غیر ارگانیک

مطالعه بیشتر: طرز تهیه ژامبون تنوری لذیذ و خوشمزه

تفاوت های سوسیس و کالباس ارگانیک با نوع غیر ارگانیک:

البته تفاوت های زیادی وجود دارد ولی از آن جایی که این مقاله مجالی برای همه آنها نیست به مهم ترین تفاوت های سوسیس کالباس ارگانیک با نوع غیر ارگانیک می پردازیم تا شما خواننده عزیز و گرامی با آنها آشنایی پیدا کنید.

استفاده از گوشت ارگانیک:

در سوسیس کالباس ارگانیک از گوشت حیواناتی استفاده می‌ شود که به روش‌های کاملا ارگانیک و طبیعی تغذیه شده‌ اند، در حالی که در سوسیس کالباس غیر ارگانیک اغلب از گوشت حیواناتی استفاده می ‌شود که با روش‌های شیمیایی و یا جیره‌ های غذایی کاملا مصنوعی تغذیه شده‌ اند تا بیشتر رشد کنند و منفعت برسانند.

استفاده از مواد افزودنی ارگانیک:

در سوسیس کالباس ارگانیک از مواد افزودنی کاملا طبیعی و ارگانیک مانند نمک دریایی و ادویه‌ های کاملا طبیعی استفاده می ‌شود، در حالی که در سوسیس کالباس غیر ارگانیک ممکن است از مواد افزودنی شیمیایی و سنتزی کاملا مصنوعی برای ایجاد طعم و عطر جدید استفاده شود تا بیشتر مورد توجه مصرف کننده قرار بگیرد.

استفاده از روش‌ های پرورش مختلف:

در سوسیس کالباس ارگانیک از روش‌ های پرورش و تربیت حیوانات به روش طبیعی مانند آزادی در تغذیه در جاهای طبیعی استفاده می شود، اما در سوسیس کالباس غیر ارگانیک از روش‌های صنعتی و علمی برای پرورش حیوانات استفاده می شود تا سود بیشتری به پرورش دهنده برسد.

محصولات ارگانیک یعنی چه؟

سوسیس و کالباس جزء محصولات پروتئینی محبوب هستند اگر می‌خواهید بهترین برند سوسیس کالباس با کیفیت را بشناسید کلیک کنید.

اختلاف در قیمت:

سوسیس کالباس ارگانیک معمولا گران‌ تر از نوع غیر ارگانیک آن است، دلیلش هم این است که کارخانه ها برای تهیه مواد اولیه ارگانیک بهای بیشتری می پردازند و این هزینه را مجبورند بر روی قیمت محصولات خود اعمال کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

تغییر در طعم و مزه:

با توجه به استفاده از مواد ارگانیک و روش‌های پرورش گوشت ارگانیک، سوسیس کالباس ارگانیک ممکن است طعم و مزه متفاوتی نسبت به نوع غیر ارگانیک آن داشته باشد. معمولا اقلام غذایی ارگانیک عطر و طعم بهتری دارند و بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

استفاده از اقلام خوراکی گیاهی:

در سوسیس کالباس ارگانیک ممکن است که از مواد اولیه گیاهی مانند پوست سیب و یا لوبیا استفاده شود تا موجب افزایش ارزش غذایی آن محصول شود. البته باید در نظر داشته باشید که این مواد اولیه هم به شکل ارگانیک باید تهیه شده باشند تا محصول نهایی ارگانیک به حساب بیاید.

عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک ‌ها:

در سوسیس کالباس ارگانیک از گوشت هایی استفاده می شود که در آنها از آنتی‌ بیوتیک‌ ها برای درمان حیوانات استفاده نشده باشد. از آنجایی که این داروها برای سلامت انسان ضرر دارند اگر بر روی حیوانات برای درمان استفاده شده باشند گوشتشان از حالت ارگانیک خارج می شود و دیگر طبیعی به حساب نمی آید.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید تهیه کردن سوسیس کالباس ارگانیک کار چندان آسانی نیست و شرایطی لازم دارد. مهم ترین شرایط این است که مواد اولیه حتما باید طبیعی و ارگانیک باشند تا چنین محصولاتی را کارخانه بتواند تولید نماید و به دست مصرف کنندگان برساند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید محصولات گوشتی و پروتئینی ای مثل سوسیس و کالباس ارگانیک این آمادگی را دارد تا محصولاتش را برای شما مشتریان عزیز به هر نقطه که اراده نمایید ارسال کند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *