مجله تخصصی اسپریچو

طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی خوشمزه و سالم

سوسیس خانگی لیوانی

برای تهیه سوسیس خانگی لیوانی خوشمزه و سالم می‌توانید به سادگی از مواد اولیه‌ای که در خانه دارید، استفاده کنید. برای شروع برای درست کردن سوسیس خانگی لیوانی، گوشت چرخ کرده را با چند اسپایس و نمک و فلفل دلخواه در یک کاسه مخلوط کنید.

سپس مواد خشکی مانند آرد، پودر سیر و پیاز خشک را با گوشت مخلوط کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. به مخلوط خود آب یا شیر اضافه کنید تا به یک کنسیستانس خمیری برسید.

حالا به جای شکل دادن به شکل‌های کلاسیک سوسیس می‌توانید از لیوان‌های شفاف و با عرض کمتر از دو اینچ استفاده کنید. به عنوان پوشش می‌توانید از برگ بادمجان، کاهو یا حتی برگ گل برای دکوراسیون استفاده کنید.

حال کافیست مخلوط گوشتی را در لیوان‌های شفاف قرار دهید و آن‌ها را درون یک قابلمه آبی بریزید. قابلمه را روی حرارت کم قرار داده و 30 تا 40 دقیقه بپزید. در انتها سوسیس خانگی لیوانی شما آماده سرو شدن است!

سوسیس خانگی لیوانی به عنوان یک انتخاب سالم و خوشمزه برای وعده‌های غذایی بسیار مناسب است. اگر دنبال یک پذیرایی دوستانه و مناسب برای خانواده خود هستید سوسیس خانگی لیوانی را حتما امتحان کنید.

اگر می‌خواهید محبوبترین محصولات پروتئینی یعنی سوسیس کالباس باکیفیت را بشناسید کلیک کنید.

سوسیس خانگی لیوانی را می‌توان به راحتی با مواد اولیه ارگانیک و بدون افزودنی‌های ناسالم درست کرد. با استفاده از لیوان‌های شفاف می‌توان به آن‌ها ظاهری جذاب و زیبا بخشید.

به دلیل اینکه درست کردن سوسیس خانگی لیوانی بسیار آسان است می‌توانید این دستور پخت را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید و از طعم و شکل جالب آن لذت ببرید. می‌توانید با تغییر در مواد اولیه یا اضافه کردن ادویه‌های دلخواه، طعم و تنوع بیشتری به سوسیس خود ببخشید.

به دلیل اینکه می‌دانید چه موادی در سوسیس خانگی لیوانی خود استفاده کرده‌اید مطمئن خواهید بود که مصرف آن برای سلامتی شما و خانواده‌تان بسیار امن است.

سوسیس خانگی لیوانی

چرا سوسیس خانگی تهیه کنیم؟

تهیه و مصرف سوسیس خانگی برخی از مزایا و فواید زیر را به همراه دارد:

1. کنترل کیفیت مواد: با تهیه سوسیس خانگی، شما می‌توانید کاملاً کنترل کیفیت مواد استفاده شده در آن را داشته باشید. می‌توانید از مواد تازه و ارگانیک استفاده کنید و مواد نگهدارنده، آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد افزودنی مصنوعی را اجتناب کنید.

2. انتخاب طعم و محتوا: با تهیه سوسیس خانگی، می‌توانید محتوا و طعم سوسیس را به دلخواه خود تعیین کنید. از انواع مواد اولیه و ادویه‌ها مورد علاقه خود استفاده کنید و به سلیقه خود طعم دلخواه برای سوسیس خود بدهید.

3. عدم استفاده از مواد مضر: با تهیه سوسیس خانگی، می‌توانید از مواد مضر و غیر طبیعی موجود در برخی سوسیس‌های تجاری که ممکن است برای برخی افراد مضر باشند، اجتناب کنید.

4. بهداشت و نظافت: تهیه سوسیس خانگی باعث اطمینان از بهداشت و نظافت در هنگام تهیه و پخت آن می‌شود. شما می‌توانید از مواد تازه و پاکیزه استفاده کنید و به اطمینان از صحت فرآیند تهیه آن برسید.

5. انتخاب مواد کم چرب: با تهیه سوسیس خانگی، می‌توانید از مواد با کمتر چربی استفاده کنید و از افزودن کمیته‌های مضر به آن اجتناب کنید. این موضوع می‌تواند برای افرادی که توجه به سلامتی خود دارند، مزیتی اضافه باشد.

6. اقتصادی‌تر: تهیه سوسیس خانگی معمولاً ارزان‌تر از خرید سوسیس‌های تجاری است. شما می‌توانید مواد اولیه را به صورت عمده تهیه کنید و به تعداد بالا سوسیس تولید کنید که می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

7. لذیذ‌تر: سوسیس خانگی با ترکیب مواد تازه و ادویه‌های طبیعی می‌تواند طعمی بسیار لذیذ‌تر از سوسیس‌های تجاری داشته باشد.

به طور کلی، تهیه سوسیس خانگی می‌تواند به شما امکان انتخاب بهتری برای سلامتی خود و خانواده‌تان فراهم کند و مزایای بهداشتی، اقتصادی و لذیذتر بودن آن را به همراه داشته باشد. همچنین، این کار می‌تواند تجربه‌ای خلاقانه و مفرح در آشپزخانه شما ایجاد کند.

نحوه تهیه سوسیس خانگی لیوانی با مواد ارگانیک و بدون افزودنی‌های ناسالم

برای تهیه سوسیس خانگی لیوانی با مواد ارگانیک و بدون افزودنی‌های ناسالم ابتدا به دنبال مواد اولیه ارگانیک بگردید. بهتر است گوشت مورد استفاده را از فروشگاه‌هایی که گواهینامه ارگانیک دارند تهیه کنید.

برای تهیه سوسیس خانگی لیوانی لازم است مواد زیر را آماده کنید:

  •         500 گرم گوشت چرخ کرده ارگانیک
  •         یک قاشق غذاخوری پودر سیر
  •         یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل
  •         یک قاشق چایخوری پودر کره بادام زمینی
  •         نمک و فلفل به میزان لازم
  •         یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  •         دو عدد تخم مرغ ارگانیک
  •         لیوان‌های شفاف جهت پر کردن سوسیس

ابتدا تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب به مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

حالا لیوان‌های شفاف را با دقت پر کنید سپس آن‌ها را با نوارهای پلاستیکی بسته و درون ظرفی قرار دهید که در آن آب جوش نیز وجود داشته باشد. سپس ظرف را بر روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه پخت کنید.

سپس سوسیس‌های خانگی لیوانی خود را از حرارت بیرون آورده و اجازه دهید کاملاً خنک شوند. بهتر است قبل از مصرف سوسیس‌ها را در یخچال نگهداری کنید تا تازگی و طعم اصلی خود را حفظ کنند.

با این روش سوسیس خانگی لیوانی با مواد ارگانیک و بدون افزودنی‌های ناسالم آماده شده است. این نوع سوسیس خانگی لیوانی بسیار خوشمزه، سالم و با کیفیت است و شما کنترل کامل بر مواد اولیه آن را دارید.

می‌توانید این سوسیس خانگی لیوانی را به عنوان یک انتخاب سالم و خوشمزه در وعده‌های غذایی خود به‌کار ببرید. آن را درون نان تازه، ساندویچ، برشته‌های کنجدی یا حتی به صورت غذای پیش‌تهیه شده استفاده کنید.

با تهیه سوسیس خانگی لیوانی با مواد ارگانیک و بدون افزودنی‌های ناسالم، هم خودتان از سلامتی خود مراقبت کرده‌اید و هم می‌توانید خانواده خود را از غذاهای پرافزودنی و ناسالم محافظت کنید.

تهیه سوسیس خانگی لیوانی با مواد ارگانیک و بدون مواد افزودنی ضروری برای سلامتی خانواده شما

استفاده از مواد ارگانیک و بدون افزودنی‌های ناسالم برای تهیه سوسیس خانگی لیوانی، به صورت مستقیم با سلامتی خانواده شما در ارتباط است. برخی افزودنی‌های شیمیایی که در سوسیس‌های صنعتی استفاده می‌شوند ممکن است برای بدن مضر باشند و مشکلاتی مانند الرژی، سرطان و بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش ایجاد کنند.

برخی از افزودنی‌های شیمیایی مانند نیتریت سدیم و نیترات پتاسیم، که به‌طور معمول در سوسیس‌های صنعتی به‌کار می‌روند باعث ایجاد ترکیباتی مانند نیتروزآمین‌ها می‌شوند که به‌عنوان عامل ایجاد سرطان مشهور هستند.

نکات مهم در تهیه سوسیس خانگی لیوانی

ساده ترین دستور پخت سوسیس خانگی خوشمزه با مواد سالم

نکات مهم در تهیه سوسیس خانگی لیوانی با مواد ارگانیک و بدون افزودنی‌های ناسالم

تهیه سوسیس خانگی لیوانی با مواد ارگانیک و بدون افزودنی‌های ناسالم می‌تواند بهترین گزینه برای رسیدن به سلامتی باشد. در ادامه نکات مهمی را برای تهیه سوسیس خانگی با مواد ارگانیک و بدون افزودنی‌های ناسالم برای شما شرح داده‌ایم:

استفاده از گوشت ارگانیک: استفاده از گوشت ارگانیک از دام‌هایی که به‌صورت طبیعی تغذیه می‌کنند، با توجه به اینکه از هورمون و آنتی‌بیوتیک خارج می‌شوند سلامتی بهتری دارد.

استفاده از گیاهان دارویی: اضافه کردن گیاهان دارویی مانند زنجبیل و سیر به سوسیس می‌تواند طعم آن را افزایش دهد و بدون استفاده از افزودنی‌های ناسالم، طعم خوبی به سوسیس بدهد.

استفاده از نمک درست: نمک زیاد در سوسیس نه تنها سلامتی را به خطر می‌اندازد بلکه می‌تواند سلامتی ریه‌ها را نیز به خطر بیندازد. بهتر است از نمک درست و به میزان کمتری استفاده شود.

استفاده از روغن‌های سالم: برای تهیه سوسیس بهتر است از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون استفاده شود، به جای روغن‌های ناسالم مانند روغن سویا.

مطابقت با مواد افزودنی مجاز: در صورتی که قصد استفاده از مواد افزودنی دارید، بهتر است از مواد مجاز و مطابق با استانداردهای مربوط استفاده کنید.

استفاده از مواد طبیعی برای رنگ‌دهی: برای رنگ‌دهی سوسیس خانگی لیوانی بهتر است از مواد طبیعی مانند زردچوبه، فلفل قرمز یا شاهی استفاده کنید تا از رنگ‌دهی صنعتی و نامطمئن جلوگیری شود.

استفاده از نمک درست: استفاده از نمک درست در سوسیس خانگی لیوانی بسیار مهم است. در هنگام استفاده از نمک بهتر است از نمک دریایی یا همان نمک خالص استفاده کرد. باید مقدار نمک را با دقت کنترل کنید تا طعم سوسیس بیش از حد نماند.

استفاده از دستگاه خاص: در صورتی که می‌خواهید سوسیس خانگی لیوانی تولید کنید، بهتر است از دستگاه خاص تهیه سوسیس استفاده کنید. این دستگاه‌ها در بازار موجودند و باعث می‌شوند که تهیه سوسیس به راحتی انجام شود و آن را به شکل لیوانی و مسطح تهیه کنید.

سوسیس خانگی لیوانی شما آماده خوردن است!

 شما می‌توانید آن را با نان تست، خیار شور، خیار ترش، چاشنی، سس کچاپ، سس مایونز یا هر چیز دیگری که دوست دارید، سرو کنید. اما بهترین روش برای سرو کردن سوسیس گذاشتن آن درون یک نان تست است که به صورت طولی به دو نیم تقسیم شده است.

در نهایت باید به یاد داشت که سوسیس خانگی لیوانی باید در یخچال نگهداری شود و حداکثر یک هفته ماندگاری دارد. اگر نمی‌توانید سوسیس‌ها را در مدت زمان کوتاهی مصرف کنید، آن‌ها را در فریزر نگهداری کنید و برای مصرف آینده آن‌ها را از فریزر بیرون آورده و به آرامی در داخل یخچال ذوب کنید.

 

 

1 دیدگاه در “طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی خوشمزه و سالم

  1. حسنی گفت:

    مقاله خوبی بود ممنون از آموزش های خوبی که میزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *