دستور پخت, مجله تخصصی اسپریچو

0 تا 100 طرز تهیه ی استیک مرغ خانگی

مقدمه

زمانی که صحبت از استیک می شود ذهن همه به سمت گوشت قرمز و گوساله می رود و غافل از این نکته می شوند که امروزه برای ذائقه های مختلف همه جور غذا به خصوص استیک مرغ خانگی را درست می کنند تا مشتریان بتوانند از آن نهایت لذت ببرند.

برتری بزرگی که استیک مرغ خانگی نسبت به استیک گوشت قرمز دارد این است که از میزان سلامت بالاتری برخوردار است و افرادی که دچار بیماری هایی مثل چربی بالا و غیره هستند هم بدون نگرانی می توانند آن را میل نموده و نهایت لذت را از طعمش ببرند.

همچنین استیک مرغ خانگی به نسبت استیک گوشت قرمز از کالری پایین تری نیز برخوردار است و این مورد آن را برای افرادی که در رژیم غذایی به سر می برند مناسب می کند و لازم نیست هیچ نگرانی بابت دریافت کالری اضافی به بدن خود داشته باشند.

استیک خانگی از آنجایی که بسیار لذیذ است معمولا در بسیاری از مهمانی های رسمی و خانوادگی مورد استفاده قرار می گیرد تا یک غذای خوشمزه را همگان بتوانند بچشند و از طعم بی نظیرش نهایت بهره را ببرند.

برای خرید کالباس لبرکیزه بسیار خوشمزه حتما روی لینک بزنید.

استیک مرغ چیست؟

استیک مرغ یک غذای پر پروتئین و معروف است که از گوشت سینه مرغ تهیه می‌ شود. در واقع این غذا معمولاً شامل قطعات بزرگ از گوشت سینه مرغ است که قبل از پخت، حسابی کوبیده شده و با انواع ادویه‌ ها و مواد افزودنی چون نمک، فلفل سیاه، دارچین، پودر سیر، زنجبیل و سایر ادویه ‌جات مختلف ترکیب می ‌شود.

به طور کلی، استیک مرغ خانگی یک غذای ساده، با مزه‌ سالم است که به عنوان یک غذای اصلی با مواد جانبی و سس‌ های مختلف می‌ تواند سرو شود. بهتر است با توجه به سلیقه شخصی و ادویه‌ های مورد علاقه این غذا را آماده نمایید تا لذت چشیدنش برایتان بیشتر باشد.

دلایل پرطرفدار بودن استیک مرغ چیست؟

دلایلی که می‌تواند باعث پرطرفداری استیک مرغ خانگی شود معمولا متعدد هستند و هر کس ممکن است بنا بر دلایلی به سمت این خوراک خوشمزه کشیده شود و از آن استفاده نماید، بعضی از دلایل مهم عبارتند از:

طعم لذیذ:

استیک مرغ خانگی به دلیل استفاده از مرغ تازه و سالم، طعم لذیذی دارد که خیلی‌ ها را به خرید و مصرف آن ترغیب می‌ کند، به خصوص کسانی که همیشه به دنبال تجربه های جدید و نو هستند قطعا با مصرف کردنش به رضایت خاطر خواهند رسید.

سلامتی:

استفاده از مرغ تازه و بدون هرگونه مواد نگهدارنده و افزودنی شیمیایی، باعث می ‌شود که استیک مرغ خانگی به لحاظ سلامتی برتری بالایی نسبت به استیک مرغ صنعتی داشته باشد و افراد زیادی را به سمت خود جذب نماید.

قیمت مناسب:

استیک گوشت قرمز متاسفانه بهای بسیار بالایی دارد و برای همین استیک مرغ خانگی گزینه بسیار بهتر و مناسب تری برای افراد کم درآمدتر جامعه می باشد، برخی استیک‌ های مرغ در بازار بسته به کیفیت مواد قیمت بالایی دارند اما استیک مرغ تولیدی خانه در بسیاری از موارد صرفه اقتصادی بالایی دارد.

قابلیت آماده سازی آسان:

استیک مرغ خانگی را به راحتی می‌ توان در خانه خود آماده کرد و تا حد زیادی زمان طولانی برای پخت نیاز ندارد که به همین جهت برای خانواده‌ ها و افرادی که در کنار کارهای روزمره مشغله دارند گزینه مناسبی می باشد.

چندین روش پخت:

استیک مرغ خانگی را می ‌توان با استفاده از روش‌ های متعددی مانند سرخ کردن در تابه، اجاق گاز، برشته کردن یا پخت در فر میتوان آماده کرد، که این امکان انتخاب روش طبخ معمولا بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد.

توصیه می کنم حتما به مقاله ی استیک گوشت خانگی سر بزنید.

طرز تهیه ی استیک مرغ خانگی

برای تهیه استیک مرغ نیازمند موارد زیر می باشید تا بتوانید یک غذای خوشمزه از آن درست کرده و در کنار خانواده نهایت لذت را از آن ببرید.

مواد اولیه استیک مرغ:

سینه مرغ              2 تکه

نمک و فلفل             به اندازه

روغن زیتون            2 قاشق

ادویه مخصوص         به اندازه

ادویه‌های مورد علاقه (مثلا پودر پاپریکا، زردچوبه، آویشن و …)

سس سویا                1 قاشق

عسل                    1 قاشق

سس باربیکیو          به دلخواه

آب لیمو                2 قاشق

طرز تهیه استیک مرغ:

در اولین مرحله تهیه استیک مرغ خانگی گوشت را دقیقا تمیز کنید. بر روی سینه مرغ نمک و فلفل را بپاشید و روغن زیتون را به مقدار کافی با دست روی سینه مرغ بمالید تا به خوردش برود. ادویه‌ های دلخواه خود را به مرغ اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه گرفته و دوام پیدا کند.

در مرحله بعدی تهیه استیک مرغ خانگی، مرغ را در ماهیتابه یا تابه نیمه ژرف بپزید یا بر روی گریل آن را قرار دهید تا حرارت به بافتش برسد. اگر از گریل استفاده می کنید بهتر است حرارت را به اندازه ای بالا ببرید که استیک در زمان طبخ به آن نچسبد و به راحتی جدا شود.

سپس به طور دقیق و با کمک دست مقداری عسل را بر روی استیک مرغ خانگی به قدری که نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد بپاشید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا آنزیم های داخل عسل عمل کرده و موجب نرمی گوشتش شود تا در زمان سرخ شدن به خوبی بپزد بدون این که دچار سوختگی شود.

سپس سس سویا و سس باربیکیو را خرد خرد اضافه کنید و حرارت را به قدری تنظیم کنید که این مواد بسیار آهسته بپزند تا بعدا بر روی استیک طعم بهتری ایجاد کنند. به طور کل اگر استیک مرغ خانگی را بدون سس نوش جان کنید طعمش زیاد به چشم نخواهد آمد.

در نهایت بعد از این مراحل آب لیمو را نیز به آهستگی به ترکیب اضافه کنید تا ترشی به صورت ملایم به بطنش برود و طعم بسیار بهتری به استیک مرغ خانگی ببخشد، در حقیقت طعم یک استیک خوب به تنظیم بودن دقیق میزان ترشی و ادویه هایش مربوط است و باید وقت و دقت زیادی رویش صرف کرد.

بعد از این که استیک مرغ را روی تابه پخته و سس مخصوصی را که تهیه کردید نیز به آن افزودید آن را با سالاد و سبزیجات به همراه برنج و نوشیدنی های مورد علاقه تان در کنار خانواده می توانید میل بفرمایید و لذت ببرید.

همچنین نکته ای که هست اگر توجه نمایید طعم استیک مرغ خانگی تان عالی خواهد شد و آن این است که تا می توانید فرآیند طبخ مرغ را آهسته کنید تا دقیقا مغز پخت شود تا ادویه ها و سس ها طعم و عطر خود را بهتر به شما نشان دهند و نظرتان را جلب نمایند.

ضمنا برای وجود محتوای مایع و ترشی، همچنین جلوگیری از خشک شدن مرغ در طول پخت بر روی کف می ‌توانید قبل از پخت مرغ روی آتش چند قطره روغن زیتون را که به صورت ترکیبی با سرکه بوده است روی مرغ بریزید تا طعمش بهتر شود.

روش های دیگری برای طبخ استیک مرغ وجود دارد که توصیه می کنم برای دیدن آنها حتما روی لینک بزنید.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید با گوشت مرغ هم می توان استیک مرغ خانگی تهیه کرد و از میل کردنش لذت برد، این گزینه مامولا برای کسانی که که به گوشت قرمز بنا بر دلایلی حساسیت دارند و نمی توانند مصرف نمایند بسیار ایده آل می باشد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید استیک مرغ آماده و بسته بندی، آمادگی دارد تا محصولاتش را برای شما مشتریان عزیز به آدرستان ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *