مجله تخصصی اسپریچو

0 تا 100 طرز تهیه ی استیک گوشت خانگی

مقدمه

تجربه نشان داده است که برای تهیه یک استیک گوشت خانگی نیاز است که ابتدا مواد اولیه را با کیفیت بسیار مناسبی تهیه کرد تا بر روی کیفیت محصول نهایی که استیک است تاثیر مثبت بگذارد، برای تهیه این مواد حتما باید به بازارهای روزانه رفت تا مواد تازه باشند.

راز تهیه یک استیک گوشت خانگی خوب در حقیقت همان مواد اولیه با کیفیت است و این را اکثر افراد می دانند اما با این حال باز موفق نمی شوند که آن را درست کنند، دلیل این امر ترکیب مناسب و به اندازه موادی است که تهیه می کنید.

تجربه ثابت کرده است که اگر بهترین مواد هم در اختیارتان باشد اما در زمان ترکیب کردن میزان دقیق و صحیحش را رعایت نکنید کیفیت و طعم استیک خانگی شما به هیچ وجه به اندازه رستورانی ها نخواهد بود و در زمان خوردن آن لذت را به شما منتقل نخواهد کرد.

در ادامه قصد داریم تا 0 تا 100 تهیه استیک گوشت خانگی را برای شما خواننده عزیز و گرامی دقیقا تا جایی که متن به ما فرصت بدهد توضیح دهیم تا در صورتی که علاقه مند بودید آن را در خانه تهیه کنید و در کنار خانواده از طعم فوق العاده اش لذت ببرید.

حتما به کالباس لبرکیزه ما سر بزنید که فوق العاده خوشمزه است.

استیک گوشت خانگی چیست؟

استیک گوشت نوعی غذا است که از قطعه‌ هایی از گوشت قرمز خالص درست می ‌شود. این قطعات گوشت معمولاً از قسمت‌ های عضلانی گاو، گوسفند یا گوساله تهیه می ‌شود و این نوع گوشت به طور معمول برای پختن بر روی آتش، تابه یا گریل می باشد.

برای تهیه استیک گوشت خانگی پس از برش دادن استیک ‌ها به طور عمومی با املاح مانند نمک و فلفل و دیگر ادویه جات حسابی طعم دار می شوند. اما لازم است بدانید که می ‌توان از انواع ادویه‌ ها طبق سلیقه خودتان برای طعم‌ دهی به استیک استفاده نمایید تا مطابق میلتان باشد.

یک روش متداول در تهیه استیک گوشت خانگی استفاده از گریل است. در این روش، استیک‌ ها روی یک سطح سخت و داغ که سرامیکی یا چدنی می باشد قرار داده می‌ شوند و در دمای بالا طبخ می شوند. معمولاً استیک را به همراه سالاد، سیب‌ زمینی سرخ شده یا سایر غذاها و سس‌ ها سرو می کنند و از طعم بی نظیرش لذت می برند.

خرید گوشت مناسب:

برای تهیه استیک گوشت خانگی با کیفیت ضرورت دارد که حتما نکاتی در تهیه گوشت رعایت شود، در سالیان اخیر کمتر فروشنده ای این نکات را رعایت می کند و همین موجب می شود تا نتوان یک استیک خوب برای خوردن پیدا کرد.

یک گوشت مناسب حتما باید قطرش سه تا چهار سانتی متر باشد، البته لازم است بدانید که هر چه قطر گوشت افزوده گردد مدت زمان پخته شدنش افزایش می باید، بنابراین بهتر است که قطرش طبق دستورالعمل باشد تا به موقع حاضر و طبخ شود.

توصیه می کنم حتما به مقاله ی معرفی انواع ناگت مرغ + بهترین برند ایرانی سر بزنید.

برای درست کردن استیک، گوشت گوساله بهتر است یا گوسفندی؟

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته معلوم شده است که 90 درصد رستوران های دنیا برای تهیه استیک گوشت خانگی گوساله را ترجیح می دهند، زیرا بافت نرم تری دارد و همچنین چربی بیشتر در بافتش کمک می کند تا زمان پخته شدن نسوزد.

البته سوای از این مسائل وجود دارند تعدادی از رستوران ها که گوشت های دیگر مثل گوسفند، بوقلمون و شترمرغ را ترجیح بدهند، دلیلش هم این است که بخشی از مشتریان طعم آن گوشت ها را دوست دارند و رستوران ها به نظر و ذائقه آنها احترام می گذارند و برایشان تهیه می نمایند.

برای اداوه ی این مطلب لینکی برای شما قرار داده ایم که حتما توصیه می کنم به آن سر بزنید.

طرز تهیه ی استیک گوشت خانگی:

برای تهیه یک استیک گوشت، ضروری است که از مواد تازه استفاده کنید تا عطر و طعم بهتری پیدا کند، به طور کل بسته به موقعیت جغرافیایی استیک را با روش های مختلف و ادویه های گوناگونی طبخ می کنند و از آن لذت می برند. چیزی که در پایین می بینید یک نمونه است که می توانید از آن الگو بگیرید اما در نهایت شما تصمیم گیرنده نهایی هستید که چگونه طبخش کنید.

مواد لازم:

قطعه گوشت قرمز (بهتر است از قطعه با کیفیت و اصلی استفاده کنید)

نمک و فلفل سیاه (به میزان لازم)

روغن زیتون (یا هر روغنی که ترجیح می‌دهید)

ادویه‌ های مورد علاقه

سس کچاپ شیرین یا تند

سبزیجات تازه

طرز تهیه:

قبل از هر چیز، قطعه استیک گوشت خانگی را که از بازار برای پختن تهیه کرده اید را کاملا بشویید و خشک کنید. اگر قطعه بیش از اندازه بزرگ است می‌ توانید آن را به قسمت‌ های کوچکتر تقسیم کنید تا در زمان پخت زمان بیشتری معطل نشوید زیرا هر چه گوشت قطرش بیشتر باشد دیرتر می پزد.

سپس در یک ظرف مناسب، مقداری روغن زیتون را بریزید و کمی بر روی قطعه گوشت مالیده و آن را خوب ورز دهید تا به خوردش برود. اگر دوست دارید، می‌ توانید ادویه ‌های دلخواه خود را هم به این مخلوط اضافه کنید تا طعم بگیرد و بعد از پخت مزه بهتری پیدا کند.

بعد از اینکه قطعه گوشت را مدتی در مخلوط قرار دادید، آن را با نمک و فلفل سیاه تند مخلوط ‌کنید. اگر می‌خواهید یک استیک گوشت خانگی با کیفیت عالی داشته باشید حتما از مقادیر مناسب ادویه در آن استفاده کنید تا طبق سلیقه خودتان بوده و لذت بیشتری را به شما در زمان میل کردن منتقل نماید.

بعد از این مراحل قطعه استیک را در یخچال برای حداقل دو ساعت یا حتی طولانی‌ تر بگذارید تا اصطلاحا دوام و قوام بیشتری پیدا کرده و ادویه ها به خوبی در بافتش بنشیند و میزان رطوبت گوشت کمتر شود.

قبل از پخت استیک گوشت خانگی بهتر است آن را در یک ماهیتابه گرم کنید و مرتبا آن را بچرخانید تا به طور یکنواخت هر طرفش گرم شود، این کار باعث می شود تا گوشت آماده برای گریل پز شدن یا کباب شدن شود و در زمان پخت رطوبت کمتری را از دست بدهد و مزه بهتری پیدا کند.

سپس استیک گوشت خانگی را بر روی یک طبقه گریل بگذارید تا حدود ۴ تا ۶ دقیقه هر طرفش آرام بپزد. همچنین می ‌توانید زمان پخت را بر اساس نوع گوشت و ضخامت قطعه تنظیم کنید تا در حین پخت گوشت به اندازه ای که باید بپزد.

البته الان دما سنج های مخصوصی برای پختن استیک گوشت خانگی طراحی شده است و آشپزهای حرفه ای در زمان پخت به وسیله آن متوجه می شوند که آیا به اندازه کافی پخته یا باید برای مدت بیشتری در معرض حرارت قرار بگیرد.

پس از پخت استیک گوشت خانگی، آن را معمولا از روی حرارت بر می دارند و می گذارند تا چند دقیقه استراحت کند تا طعم بهتری بگیرد. سپس استیک را معمولا تزئین می کنند تا خوردنش با لذت بیشتری همراه باشد و به دل بنشیند.

ضمنا پس از آماده شدن استیک گوشت خانگی می‌ توانید آن را با سبزیجات تازه، سس‌ های مورد علاقه و مندرجات دیگر نیز طبق سلیقه خود سرو کنید و در جمع های خانوادگی و دوستانه خود از طعم فوق العاده اش نهایت لذت را ببرید.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید تهیه کردن استیک گوشت خانگی فوت و فن هایی دارد که هر آشپز اگر از آنها آگاهی داشته و به خوبی رعایت فرماید می تواند آن را بسیار خوشمزه تر تهیه کند و طعم فوق العاده ای را به خانواده و دوستانش هدیه بدهد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع و اقسام مواد غذایی به خصوص استیک گوشت و غیره آمادگی دارد تا آنها را برای شما ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *