مجله تخصصی اسپریچو

معرفی انواع ناگت مرغ + بهترین برند ایرانی

انواع ناگت مرغ

امروزه بیشتر افراد از مرد و زن در ادارات و دیگر جاها شاغل هستند و فرصت بسیار کمی برای پخت پز غذای خانگی دارند، بازار غذاهای آماده و نیمه آماده روز به روز در حال گسترده تر شدن می باشد. یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذا‌های نیمه آماده، ناگت مرغ است.

ناگت های مرغ در طعم‌ های مختلف و اشکال گوناگون در بسیاری از سوپر مارکت‌ ها و فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای داخل شهرها پیدا می شود. این ناگت ها توسط کارخانه های مواد غذایی و پروتئینی تولید می شوند تا آشپزی را برای افراد آسان نمایند.

برای این که با بهترین برند ناگت مرغ ایرانی آشنایی پیدا کنید ضرورت دارد تا با طرز تهیه کردنش آشنایی داشته باشید و بدانید که چه نکاتی را در تولیدشان مورد توجه قرار می دهند تا کیفیت مناسبی داشته باشند.

انواع ناگت مرغ

اگر شما از طرفدارن کالباس هستید یک پیشنهاد عالی برای شما کالباس لبرکیزه خوشمزه اسپریچو است، امتحان کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

تاریخچه ناگت های مرغ:

انواع ناگت در بازار موجود است که یکی از پرطرفدارترین آنها ناگت مرغ می باشد که مشتریان مخصوص به خود را دارد. اولین بار در دهه 50 میلادی ناگت های مرغ توسط رابرت سی بیکر که دانشمندی در حوزه تغذیه بود و در دانشگاه کرنل تدریس می کرد اختراع شد.

ناگتی که توسط این دانشمند اختراع شد به علت تواضع زیادش در زمان حیاتش ثبت نکرد و به صورت عمومی در اختیار مردم قرار داده شد تا هر کس هر طوری که سلیقه اش دارد آن را بپزد و نوش جان فرماید.

این ناگت مرغی که امروزه با آن روبرو هستیم و در کارخانه ها درست می شود در سال 1979 توسط تایسون فودز که آشپزی در رستوران های مک دونالد بود ارائه شد و به علت کیفیتی که داشت شیوه درست کردنش به تمامی کشورها راه پیدا کرد.

نکته جالبی که دانستنش بد نیست این می باشد که بزرگترین ناگت مرغ دست ساز بشر وزنی به اندازه 23 کیلو داشت که توسط امپایر کوشر که رستوران های زنجیره ای داشت پخته شد و در کتاب رکوردها گینس نیز نامش ثبت شد تا در ذهن مردم دنیا ماندگار شود.

معرفی ناگت مرغ:

ناگت انواع و اقسام مختلفی دارد که هر کس با توجه امکاناتی که در اختیار دارد نسبت به طبخ یکی از آنها اقدام می نماید تا لذت یک غذای آماده خوشمزه و سالم را به مشتریان یا اعضای خانواده اش هدیه دهد و موجب رضایتشان شود.

معمولا تنوع در ناگت مرغ بستگی به میزان گوشت در بافتنش دارد، هر کس با توجه به ذائقه ای که دارد می تواند آنها را تهیه کرده و در وعده ای غذایی ناهار و شام خود در کنار خانواده میل نماید بدون این که وقت زیادی را درگیر آشپزی کرده باشد.

ناگت ها معمولا به میزان 50 درصد یا 70 درصد در بافت خود گوشت مرغ دارند که با مواد دیگر مخلوط شده اند، معمولا افراد با توجه به میزان چربی و کلسترول خون خود تصمیم می گیرند که ناگت مرغ چند درصدی را مورد استفاده قرار دهند تا دچار مشکلی نشوند.

طرز تهیه ناگت مرغ

مطالعه بیشتر: بررسی و معرفی 5 انواع کوکتل مناسب آشپزی خلاقانه

طرز تهیه ناگت مرغ:

در تهیه کردن هر نوع غذایی نکاتی ریز پنهان می باشد که فقط در اثر ممارست، داشتن مهارت و کسب تجربه می توان به آنها رسید. در اینجا ما سوای از آموزش دادن طرز تهیه ناگت مرغ به بیان نکات مهم و کاربردی ای که در تهیه آن وجود دارد نیز خواهیم پرداخت که دانستنشان کمک می کند کیفیت ناگت تولیدی شما افزایش یابد.

در زمان تهیه ناگت مرغ حتما توجه کنید که از مرغ هایی استفاده کنید که مانده نباشند و بوی بدی از خود بروز ندهند، در هنگام پختن حتما در درون آب مرغ ادویه هایی بریزید که به طعم بهتر آن کمک می کنند و موجب کیفیت بهتر آن می شوند.

استفاده از میخک، برگ مو، پیاز یا سیر در خوراک ناگت بسیار مفید خواهد بود، این گیاهان بوی خام و بد مرغ را به خود جذب کرده و موجب می شوند که بعد از حاضر شدن طعم و عطر بهتری داشته باشند و بتوانند نظر افرادی را که میل می نمایند به خود جلب نمایند.

استفاده از پیاز در ناگت مرغ بسیار اهمیت دارد، پیاز به خاطر خاصیت ضد باکتریایی خود کمک می کند تا این خوراکی از میزان سلامت بیشتری برخوردار شود، همچنین بسته به ذائقه خود می توانید میزان زردچوبه و فلفل را در آن تنظیم نمایید.

بسیاری از افراد در کنار ناگت مرغ از انواع پنیر مثل چدار، موتزارلا، پیتزا و غیره استفاده می کنند، این پنیرها را به دو صورت می توان به ناگت افزود، بعضی از پنیرها در خمیر قاطی می شوند و بعضی از پنیرها مثل پیتزا در زمان طبخ شدن به ناگت اضافه می شود تا طعم خوبی پیدا کند.

ناگت های مرغ را به وسیله دست هم می توان شکل داد و در آورد اما بهتر است که دست های شما در زمان گرد کردن خمیرها کمی مرطوب باشد تا به دستتان نچسبد، به طور کل بهتر است که ناگت ها را با قالب دربیاورید تا اندازه هایشان همسان باشد و شکل منظم تری به خود بگیرد.

خوبی ناگت مرغ این است که به مدت چند ماه می توان مواد اولیه ای را که میکس کرده اید در فریزر نگهداری نمود تا زمانی که نیاز به آنها بود خیلی سریع اقدام به پختنش نمود و بر روی سفره قرار داد و نوش جان کرد.

در تهیه ناگت مرغ بسته به ذائقه خود می توانید به جای مرغ پخته از مرغ خام هم استفاده کنید و بعد از چرخ کردن ادویه ها و مواد لازم را به آنها بیفزایید تا در زمان سرخ شدن یا کباب پز شدن طعم بسیار بهتری داشته باشد.

به طور کل طبخ ناگت مرغ کار چندان دشواری نیست بعد از این که مواد قاطی شد و ناگت به دست آمد آنها را بنا بر سلیقه و ذائقه کباب یا سرخ می نمایند، بعد از این که آماده شدند در میان نان های باگت قرار داده و در کنارش سبزیجاتی مثل کاهو، گوجه و خیار شور می گذارند و میل می کنند.

البته این ناگت ها را به سبک و سیاق دیگری هم می توان نوش جان کرد، بعد از آماده شدنشان در میان سینی یا دیس می چینند و با انواع سبزی تزئین می کنند و سپس هر کدام از آنها را در سس گوجه یا انار می غلتانند و میل می کنند.

باید توجه داشت که ناگت مرغ سرشار از ویتامین های گروه آ و ب می باشد و بخش بزرگی از پروتئین های مورد نیاز بدن افرادی که آن را میل می نمایند را تامین می کند، استفاده مداوم از این غذا موجب می شود تا فسفر مورد نیاز برای محکم شدن استخوان ها فراهم شود و افراد دچار سستی نشده و با یک برخورد ساده دچار شکستگی استخوان نشوند.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید انواع ناگت های مرغی که در بازار موجود است با درصد گوشت و مواد مختلف هستند و افراد با توجه به ذائقه خود اقدام به تهیه کردن بعضی از آنها می نمایند، این ناگت ها آماده خیلی سریع آماده می شوند و به همین دلیل بسیار پرطرفدار هستند.

در آخر لازم به ذکر است که ناگت مرغ اسپریچو یکی از بهترین برندهای ایرانی بوده که سال ها تجربه در زمینه تولید دارد و می تواند محصولاتش را برای شما مشتریان عزیز ارسال نماید، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *