مجله تخصصی اسپریچو

بررسی و معرفی 5 انواع کوکتل مناسب آشپزی خلاقانه

کوکتل مناسب آشپزی خلاقانه

انواع کوکتل در بازار وجود دارد که معمولا هر آشپز با توجه به ابزار و لوازم اولیه ای که دارد می تواند اقدام به درست کردن و پختنش نماید، البته استفاده از ابزار اولیه متفاوت تا اندازه ای ربط به سلیقه آشپز نیز دارد که بر روی درست کردنش تاثیر مستقیم میگذارد.

انواع کوکتل معمولا به خاطر موادی که در تهیه کردنشان به کار رفته و میزان گوشت با یکدیگر تفاوت دارند و معمولا هر مشتری با توجه به نوع ذائقه خود یکی از انواعش را انتخاب می کند و با به کار بردن دستور پخت شخصی اقدام به تهیه اش می نماید.

البته باید بدانید که انواع کوکتل معمولا با محصولات دیگری مثل انواع سس یا پنیرهای مخصوص ساندویچ سرو می شوند که تا اندازه بسیار زیادی بر روی طعم و مزه اش اثر گذار هستند و موجب خوشمزه شدنش می شوند.

در ادامه این مقاله آشپزی خلاق هدفمان این است که 5 نوع از انواع کوکتل را برای شما بررسی نموده و تا جایی که امکانش باشد درباره نحوه پختنش توضیحاتی ارائه دهیم تا شما خواننده عزیز و گرامی با آن آشنایی پیدا کنید.

اگر می‌خواهید بهترین سوسیس و کالباس سالم را بشناسید مقاله تخصصی ما درباره سوسیس و کالباس سالم را از دست ندهید.

کوکتل چیست؟

 برای شناختن انواع کوکتل ضرورت دارد بدانید که نوعی سوسیس است که نسبت به سوسیس معمولی حجیم شده تر می باشد که معمولا از نظر نوع ادویه، میزان گوشت و ترکیبات با سوسیس معمولی فرق دارد. این خوراک گوشتی طرفداران خود را دارد و با آن انواع و اقسام ساندویچ و خوراکی را تهیه می نمایند و از خوردنش لذت می برند.

چرا انواع کوکتل اینقدر طرفدار دارد؟

انواع کوکتل به دلیل این که در بافت خود به میزان کافی گوشت قرمز دارد معمولا مورد توجه کسانی که به گوشت علاقه دارند قرار می گیرد، از آنجایی که این محصول پرطرفدار است کارخانه ها آن را در انواع ساده و پنیری درست می کنند تا میزان فروش شان افزایش پیدا کند.

طرز تهیه و بررسی بررسی 5 نوع کوکتل از انواع کوکتل:

با توجه به نوع منطقه و کشور معمولا انواع کوکتل با گوشت حیوانات مختلف تهیه می شود تا به دست علاقمندانش برسد، در ادامه چند نوع از غذاهایی که با کوکتل تهیه می شود را برایتان نام می بریم تا آشنا شوید.

طرز تهیه ساندویچ کوکتل پنیری:

این نوع از انواع کوکتل به علت پنیری که به بافت آن در زمان تولید در کارخانه اضافه می شود طرفداران مخصوص به خود را دارد و به همین دلیل معمولا در لیست و منوی اغذیه ها و رستوران ها مشاهده می شود.

البته باید بدانید که تهیه کردن این نوع از انواع کوکتل قلق های خودش را دارد و هر چه بیشتر به جزئیات به خصوص اضافه کردن ادویه ها آشپز توجه بیشتری کند طعم این نوع کوکتل بسیار بهتر خواهد شد و لذت یک غذای خوب را به مشتری می چشاند.

مواد اولیه:

سوسیس کوکتل پنیری   12 عدد

قارچ                       300 گرم

سس کچاپ               به مقدار دلخواه

نان باگت                   4 عدد

کاهو                        به مقدار کافی

گوجه فرنگی              یک عدد متوسط

خیار شور                 2 عدد متوسط

زیتون                      50 گرم

طرز تهیه:

برای پخت این نوع از انواع کوکتل ابتدا در دو طرف کوکتل‌ ها برش‌ های شیاری مورب به فواصل یکسان ایجاد کنید.

سپس کوکتل‌ ها را در روغن کافی سرخ کنید. دمای شعله باید کم باشد تا کوکتل به خوبی مغز پخت گردد. همچنین با پشت و رو کردن سوسیس‌ ها، تمام سطح آنها و همین طور داخل کوکتل را  به خوبی سرخ کنید.

مرحله بعد قارچ‌ ها را به صورت ورقه خرد نموده و در روغن داغ تفت بدهید. میزان دمای شعله در این مرحله باید زیاد باشد تا قارچ‌ ها اصطلاحا آب نیندازند.

مرحله بعد نان باگت را باز نموده و داخلش چند برگ کاهو بگذارید. سپس کوکتل‌ را لای برگه‌ کاهو قرار داده و آن را با قارچ و سبزیجات خرد شده دلخواه خود پر نمایید.

ضمنا کوکتل قارچ و پنیر با سس کچاپ بسیار خوشمزه است. بسته به سلیقه خود شما می ‌توانید از سس مایونز نیز بهره ببرید.

مطالعه بیشتر: مقایسه بهترین برندهای ساندویچ آماده ایرانی

طرز تهیه ساندویچ کوکتل پنیری:

مواد اولیه:

سوسیس کوکتل پنیری یا ساده        12 عدد

قارچ                                   100 گرم

آب لیمو                              به اندازه

سرکه بالزامیک                      به مقدار کافی

پیاز کاراملی                          به اندازه

پنیر پیتزا                            به مقدرا کافی

چیپس سیب زمینی                   به اندازه

نان باگت                             4 عدد

طرز تهیه:

یکی از ساندویچ هایی است که با انواع کوکتل تهیه می شود، برای تهیه اش ابتدا بر روی کوکتل پنیری برش‌ های مورب ایجاد نمایید. بعد آنها را با مقدار روغن کافی روی حرارت ملایم سرخ کرده تا کاملا مغزشان پفکی شود.

ضمنا اگر کوکتل ساده باشد می‌ توانید آن را نصف کرده و سرخ نمایید؛ اما لازم است بدانید که نصف کردن سوسیس‌ های پنیری بر خلاف سوسیس ساده باعث خارج شدن پنیر داخل کوکتل می ‌شود که اتفاق جالبی نیست و کیفیت مواد از دست می رود.

مرحله بعد قارچ را ورقه ‌ای خرد کرده و با روغن حسابی تفت بدهید. هنگان پخت شعله را زیاد کنید تا قارچ آبکی نشود و ضمنا همزمان آب لیمو را بیفزایید تا طعمش بهتر شده و سیاه نگردد.

مرحله بعد پیازها را به صورت خلالی خرد و با مقداری کره تفت بدهید تا طعم بهتری بگیرد، بعد از کاراملی شدن پیاز سرکه بالزامیک را بیفزایید و شعله را کم کنید و مواد را بردارید.

بعد از کامل شدن تمامی مواد، نان باگت را برش زده و چیپس را داخلش قرار دهید، سپس سوسیس و قارچ و دیگر موارد را اضافه کرده و رویشان را با پنیر پیتزا بپوشانید. ساندویچ را داخل فویل آلومینیومی قرار دهید و سپس داخل فری با درجه حرارت 180 درجه به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا آماده سرو شود.

طرز تهیه کوکتل رستورانی با سس خردل:

ابتدا کوکتل مورد علاقه خود را از گوشت مرغ یا پنیر انتخاب کنید و به مدت 5 دقیقه داخل آب جوش بیندازید تا زمان سرخ شدن روغن کمتری جذب کنند. بعد از خنک شدن کوکتل رویش شکاف ایجاد کنید و با سس خردل پر نمایید تا حسابی زمان سرخ کردن پفکی شود. سپس رویش را با پنیر پیتزا بپوشانید.

سپس کوکتل را کمی سرخ کنید تا پنیرهای رویش آب شود، سپس داخل فر قرار دهید تا حسابی بپزد، بعد از طی این مراحل نان باگت را برش زده و کوکتل های مخلوط شده را داخل نان باگت قرار دهید و در کنارش گوجه، کاهو و خیارشور بزنید و با ریختن سس خردل بر رویش نوش جان بفرمایید.

کوکوی کوکتل:

کوکوی کوکتل یک غذای ساده با انواع کوکتل است که جزء غذاهای نونی محسوب می شود و در زمان کوتاهی آماده می گردد، این غذا شامل ترکیبی از کوکتل، سیب زمینی و تخم مرغ با ادویه است که طعم و مزه عالی ای دارد.

برای پختش پیاز را ابتدا رنده کنید و آبش را بگیرید، سپس سیب زمینی را پوست گرفته و رنده نمایید و آبش را بگیرید، سوسیس را رنده نموده و همراه با پیاز و سیب زمینی و تخم مرغ مخلوط نمایید.، روغن را در تابه ریخته و بر روی حرارت متوسط قرار داده و مانند کوکو آن را سرخ نمایید، در آخر می توانید گوجه فرنگی را سرخ کرده یا به صورت خام در کنارش قرار دهید و همراه با سس نوش جان فرمایید.

خوراک کوکتل با تخم مرغ:

کوکتل                4 عدد

تخم مرغ             2 عدد

پیاز                   1 دانه متوسط

روغن                 مقدار کافی

نمک                   به اندازه

فلفل                   مقدار کافی

سس کچاپ           به دلخواه

یکی از غذاهایی می باشد که از انواع کوکتل تهیه می شود، برای درست کردنش کوکتل را برش زده و به صورت حلقه ای در بیاورید و سپس در روغن سرخ کنید تا رنگش به صورت طلایی دربیاید، سپس تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و با مخلوط کردن نمک و فلفل آن را هم بزنید تا زردی و سفیدی اش حسابی به خورد هم برود.

در ادامه کوکتل و پیاز را مخلوط نمایید و تخم مرغ شکسته شده را رویش بریزید تا حسابی تمامی آنها را بپوشاند، سپس درب ماهیتابه را بگذارید و بعد از دو دقیقه غذایی که آماده شده را همراه با سس کچاب نوش جان بفرمایید.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید انواع کوکتل وجود دارد که معمولا آشپزها با توجه به نوع ابزار و مواد اولیه ای که در اختیارشان قرار دارد سعی می کنند نسبت به طبخ کردنش اقدام کنند تا طعم یک غذای خوشمزه را به اعضای خانواده بچشانند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع کوکتل آمادگی دارد تا محصولات خود را در اختیار شما فروشندگان و مشتریان عزیز قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *