مجله تخصصی اسپریچو

مواد تشکیل دهنده و ترکیبات سوسیس کالباس چیست؟

 ترکیبات سوسیس کالباس

ترکیبات سوسیس کالباس بنا بر سلیقه تولید کننده متفاوت می باشد و هر کس با درصد متفاوت گوشت و مواد مختلف آنها را تولید می کند. معمولا میزان این ترکیبات را بر روی بسته پلاستیکی نازک این خوراکی ها درج می کنند تا مصرف کننده نسبت به آنها آگاهی داشته باشد.

هر چه ترکیبات سوسیس کالباس از کیفیت بالاتری برخوردار باشد بر روی کیفیت نهایی محصول تولید شده اثر مستقیم می گذارد، برای همین بهتر است که زمان خرید به کیفیت ترکیباتی که تهیه می نمایید توجه نمایید و آنها را از جاهای معتبر بخرید.

همچنین لازم است بدانید که ترکیبات سوسیس کالباس را هر کارخانه بر اساس دانشی که در اختیار دارد برای کیفیت بهتر طعم آنها به کار می گیرد، در حقیقت این دانسته ها باعث می شود تا امضای هر کارخانه بر روی محصولاتش به صورت طعم و عطر متفاوت نمایان شود.

در ادامه برای این که آگاهی شما خواننده عزیز و گرامی نسبت به ترکیبات سوسیس کالباس بیشتر شود ابتدا این ترکیبات را نام برده و سپس تا جایی که در حوصله این متن بگنجد آنها را توضیح می دهیم تا چراغی در ذهن شما افروخته شود.

 ترکیبات سوسیس کالباس مطالعه بیشتر: 8 تا از بهترین محصولات پروتئینی برای عضله سازی فوق العاده

مواد تشکیل دهنده و ترکیبات سوسیس کالباس:

به طور کل هر کارخانه ترکیبات سوسیس و کالباس مخصوص به خود را دارد و بسیار بعید است که دو کارخانه از نظر نوع اسانس و میزانش دقیقا مشابه هم رفتار کنند اما به طور کل برای تولید تقریبا از یک قاعده پیروی می کنند.

موادی که در زیر نام می بریم و توضیح می دهیم ترکیبشان در کنار یک دیگر منجر به تولید سوسیس و کالباس می شود، هر چه کیفیت این مواد بیشتر باشد به طور قطع بر روی کیفیت نهایی محصولات کارخانه اثر مستقیم می گذارد و موجب رضایت مشتریان می شود.

گوشت:

مهم ترین ماده ای است که در ترکیبات سوسیس کالباس به میزان زیاد کاربرد دارد، این گوشت ها معمولا از گوسفند، گاو و غیره تهیه می شوند و بعد از چرخ شدن در کنار دیگر مواد تبدیل به خمیر شده تا در ادامه فرآیند محصول نهایی به دست بیاید.

معمولا برای این که ترکیبات سوسیس و کالباس از کیفیت بهتری برخوردار شود از قسمت هایی که گوشت خالص هستند به همراه چربی و دنبه استفاده می شود تا محصول نهایی اصطلاحا بیش از حد خشک نباشد و بتوان آنها را بر روی آتش نیز طبخ کرد.

میزان گوشت در ترکیبات سوسیس کالباس بین 40 تا 90 درصد متغیر است، هر چه میزان گوشت در این مواد غذایی بیشتر باشد به طبع بر روی قیمت نهایی آنها اثر می گذارد و قیمت آنها را بسیار بیشتر افزایش می دهد.

سوای از گوشتی که چرخ می شود مقداری گوشت به صورت تکه تکه شده نیز در بافت سوسیس و کالباس ها برای تزئین و جلب نظر مشتریان به کار گرفته می شود، این گوشت ها باعث می شوند تا محصول از ظاهر شیک تر و مناسب تری برخوردار شوند و مورد توجه قرار بگیرند.

سوسیس و کالباس جزء محصولات پروتئینی محبوب هستند اگر می‌خواهید بهترین برند سوسیس کالباس با کیفیت را بشناسید کلیک کنید.

چربی:

یکی دیگر از موادی که در ترکیبات سوسیس کالباس به کار گرفته می شود چربی است، چربی ها را معمولا از قسمت دنبه یا قسمت هایی از گوشت که بیشتر این ترکیب را با خود دارند تهیه می کنند تا به نرم شدن و منعطف تر شدن محصول نهایی کمک نمایند.

چربی ها به علت بافت نرم و روغنی ای که دارند موجب می شوند تا ترکیبات سوسیس کالباس تحت تاثیر آنها قرار بگیرد و در زمان پخت به خصوص بر روی ذغال یا آتش مستقیم به راحتی دچار سوختگی نشود بلکه به راحتی کباب شود.

معمولا میزان چربی ای که در بافت سوسیس و کالباس به کار گرفته می شود بین 3 تا 10 درصد متغیر است و هر کارخانه بر اساس نوع محصولی که تولید می کند این میزان را مهندسانش تعیین می کنند و در زمان میکس مواد سوسیس و کالباس به کار می برند.

روغن:

برای این که ترکیبات سوسیس کالباس بسیار بهتر با هم میکس شود معمولا مقداری روغن با توجه به نظر مهندسان خط تولید کارخانه به آنها اضافه می شود، این روغن باعث می شود تا مواد در کنار هم بسیار بهتر قرار بگیرند.

معمولا از روغن زیتون، کنجد، سویا و غیره در ترکیبات سوسیس کالباس استفاده می شود، این روغن ها با توجه به این که گیاهی هستند ضرر بسیار کمی دارند و موجب می شوند تا کیفیت محصول نهایی افزایش پیدا کند و در زمان طبخ شدن دچار سوختگی نشود.

سیر و پیاز:

از جمله دیگر ترکیبات سوسیس کالباس هستند که آنها را به صورت رنده شده یا عصاره می افزایند، این دو محصول با توجه به این که طبیعی هستند عطر و طعم منحصر به فردی به محصول نهایی می دهند و موجب لذت بیشتر مصرف کننده می شوند.

سوای از عطر و طعمی که ایجاد می کنند سیر و پیاز به علت طبیعی بودن موجب می شوند تا از نظر کیفیت و ارزش غذایی ترکیبات سوسیس و کالباس به شدت افزایش پیدا کند و مصرفشان کمک می نماید تا مصرف کننده بخشی از املاح و ویتامین ها را از آنها دریافت نماید.

معرفی ترکیبات سوسیس کالباس

ادویه ها:

مهم ترین ترکیبات سوسیس کالباس ادویه ها می باشند، معمولا ادویه ها بسیار گسترده هستند و ترکیب مناسبشان در کنار یک دیگر است که عطر و طعم نهایی محصول را تعیین می کند و موجب لذت بیشتر مصرف کننده می شود.

موادی مثل فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه، زنجبیل، پودر سیر، پاپریکا و غیره اصطلاحا به ادویه جات معروف هستند، ترکیب کردن صحیح این محصولات در کالباس و سوسیس بسیار اهمیت دارد و معمولا کارخانه ها این کار را به دست قسمت آزمایشگاه خود می سپارند که این ترکیبات را تست می کنند و میزان صحیحی که باید به کار گرفته شود را به خطوط تولید اعلام می دارند تا به کار بگیرند.

ادویه ها سوای از این که موجب خوش عطر و طعم شدن ترکیبات سوسیس کالباس می شوند دارای مزایای زیادی هستند و کمک می کنند تا بدن انسان ها بخشی از مواد معدنی ای که نیاز دارد را از طریق آنها دریافت نماید تا سوخت و ساز بدنش بسیار بهتر شکل بگیرد.

مواد اتصال دهنده:

موادی هستند که در ترکیبات سوسیس کالباس کمک می کنند تا مواد دیگر بسیار بهتر در کنار یک دیگر قرار بگیرند و اصطلاحا پایستگی بیشتری داشته باشند. این مواد معمولا شامل انواع آرد گندم، سویا، پودر نخود و غیره هستند.

این مواد سوای از این که مواد دیگر را بسیار بهتر در کنار یک دیگر حفظ می کنند ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و موجب می شوند تا مصرف کنندگان سوسیس و کالباس بخش زیادی از نیازهای بدن خود به ویتامین ها، پروتئین ها و املاح معدنی را تامین نمایند تا از میزان سلامت بیشتری برخوردار شوند.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید مواد تشکیل دهند و ترکیبات سوسیس کالباس را هر کارخانه بر اساس محصولاتی که می خواهد تولید کند تعیین می نماید. ترکیب درست این مواد در کنار یک دیگر موجب می شوند تا محصول نهایی با کیفیت تری به دست بیاید.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع و اقسام محصولات گوشتی به خصوص سوسیس و کالباس این آمادگی را دارد تا محصولاتش را برای شما فروشندگان عزیز ارسال نماید، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

1 دیدگاه در “مواد تشکیل دهنده و ترکیبات سوسیس کالباس چیست؟

  1. mohazen گفت:

    بهترین کار اینکه سوسیس کالباس رو هرکسی خودش تهیه کنه واقعا معلوم نیست به جز این مواد چقدر مواد نگهدارنده و مضر توش ریخته میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *