مجله تخصصی اسپریچو

گام به گام چگونه همبرگر مخصوص رستورانی درست کنیم

مقدمه

همبرگر یکی از غذاهایی است که طرفداران مخصوص به خود را دارد و هر روز نیز به تعداد این افراد افزوده می شود، به خصوص کسانی که به گوشت قرمز علاقه دارند بیشتر به سمت مصرف کردنش کشیده می شوند زیرا نیاز آنها را تا اندازه زیادی برآورده می سازد.

خوبی غذایی مثل برگر این است که معمولا با درصدهای مختلف در کارخانه ها تهیه می شود و حتی کسانی که نسبت به گوشت خالص قرمز حساسیت دارند نیز به سمتش گرایش پیدا می کنند چون درصد گوشت در آن کنترل شده می باشد.

امروزه اگر به منوی هر کدام از اغذیه ها و رستوران ها مراجعه نمایید مشاهده خواهید کرد که انواع و اقسام مختلفی از همبرگر پر گوشت و کم گوشت را ارائه می دهند، حتی شرکت های غذایی پا را فراتر نهاده اند و از محصولاتی مثل سویا و غیره نوع گیاهی اش را نیز تولید کرده اند.

این تنوع محصولات همبرگر موجب شده تا کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که به آن علاقه نداشته باشد و در طول زندگی اش حداقل یک بار آن را مصرف نکرده باشد تا از طعم فوق العاده و بی نظیرش نهایت بهره را در وعده های غذایی خود برده باشد.

در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه همبرگر رستورانی را برای شما خواننده عزیز و گرامی آموزش بدهیم تا در منزل هم بتوانید این خوراک خوشمزه و بی نظیر را برای مهمانان و خانواده خود تهیه نمایید و از طعمش عالی اش بر روی سفره خود بهره مند شوید.

برای آگاهی و خرید سس باربیکیو حتما روی لینک بزنید.

دلایل پرطرفدار بودن همبرگر:

در کل، همبرگر یک غذای مطلوب و لذیذ است که به دلایلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد در میان مردم به خصوص نسل جوان طرفداران زیادی دارد. بعضی از این دلایل عبارتند از:

طعم:

همبرگرها به دلیل وجود گوشت قرمز در بافت خود طعمی لذیذ و خوشمزه دارند. گوشت قرمز تازه ‌ای که در آن استفاده می ‌شود در کنار مواد خوشمزه دیگر مثل انواع پنیر، سبزیجات و سس ها ترکیبی فوق العاده به وجود می آورد که افراد خوش ذائقه را به سمت خود میکشاند.

تنوع:

برگرها در انواع مختلفی در کارخانه ها آماده می‌ شوند. از ساده و کلاسیک گرفته تا انواع خاص و با مزه ی خاص که با اضافه کردن مواد مختلف مانند قارچ، پنیر یا رب گوجه زینت داده می ‌شود. همین تنوع در سبک‌ ها و طعم‌ ها باعث شده تا هر کسی بتواند گم شده مد نظر ذائقه خود را در میان انواع مختلفش بیابد.

سریع و آسان تهیه می ‌شود:

به طور کل همبرگرها غذایی هستند که در کمتر از نیم ساعت آماده می ‌شوند. به همین دلیل برای افرادی که وقت زیادی ندارند کاملا مناسب هستند و می تواند احتیاج آنها را سریعا رفع سازد تا سریع تر بتوانند به کارشان برسند.

طرز تهیه همبرگر مخصوص رستورانی:

طرز تهیه ساندویچ های همبرگر بسیار متنوع است و معمولا هر کس با توجه به ذائقه خود اقدام به درست کردنش می کند، ممکن است یکی تند دوست داشته باشد و دیگری به صورت شیرین آن را ترجیح بدهد. همین مواردی که گفتیم دقیقا در مواد اولیه ساندویچ تغییراتی در طعم به وجود می آورد.

قبل از درست کردن ساندویچ برگر مخصوص بهتر است مشخص نمایید که ذائقه شما به چه صورت است تا بر اساس آن مواد اولیه ای را که احتیاج دارید از بازار روزانه به صورت سالم و تازه تهیه نمایید تا بر روی کیفیت ساندویچ تان تاثیر مثبت بگذارد.

مواد اولیه:

گوشت چرخ کرده               500 گرم

پیاز                               1 ععد

پنیر گودا                         3 ععد

نان گرد                          به تعداد

گوجه فرنگی                     1 عدد

پیازچه                            1 عدد

کاهو                               2 برگ

سیر                                2 حبه

سویا سس                          2 قاشق

نمک و ادویه ها                    به مقدار دلخواه

مواد اولیه تهیه سس مخصوص:

سس مایونز                         دو قاشق

خیار شور                               4 عدد

لیمو ترش                            1 عدد

نمک و فلفل                          به مقدار کافی

توصیه می کنم به مقاله ی سوسیس سوجوک چیست؟ سر بزنید.

مرحله اول آماده سازی گوشت:

ابتدا پیاز را دقیق بشویید و آن را به صورت ریز رنده کنید و آبش را کاملا خارج نموده و بگیرید. سپس داخل یک کاسه گوشت چرخ شده را به همراه ادویه ها را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و دستکش یکبار مصرف به دست کنید و گوشت ها را با دقت تمام حسابی ورز داده و مخلوط نمایید.

مرحله دوم آماده سازی همبرگر:

در ادامه یک نایلون فریزر را کاملا باز کنید و حدود 100 گرم از گوشتی را که ورز داده اید روی نایلون قرار دهید و با فشار دادن آن را پهن نمایید تا باز شود. سپس اطراف گوشت را با دست یا چاقو مرتب و گرد کنید تا دقیقا شکل یک همبرگر گرد را به خود بگیرد. سپس در یخچال قرار دهید تا دوام و قوام به خود بگیرد و به راحتی در زمان پخت از هم نپاشد.

مرحله سوم سرخ کردن همبرگر:

داخل ماهیتابه مقداری کرده بریزید به قدری که تمامی کف تابه را پوشش دهد و سپس بر حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود. در ادامه گوشتی را که قبلا در یخچال سرد کرده اید را در ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شود، هر دو طرفش را به یک اندازه سرخ نمایید و حواستان باشد تا حرارت موجب سوختنش نشود. در ادامه یک تکه پنیر مخصوص را بر رویش قرار دهید تا به بهتر شدن طعمش کمک کند و موجب لذت بیشتر مصرف کننده شود.

مرحله چهارم آماده سازی مواد همراه ساندویچ:

گوجه هایی ار که از قبل تهیه کرده اید به صورت حلقه ای برش بزنید، مصرف خام یا تفت داده گوجه بر عهده شما است و معمولا ساندویچی ها آن را به صورت خانم سرو می کنند تا طعم تازگی زیر زبان مشتری بپیچد. سپس خیار شورها را نیز برش بزنید و به کناری بگذارید تا برای تزئین ساندویچ همبرگر مورد استفاده قرار بدهید.

مرحله پنجم آماده سازی سس:

دو عدد خیار شور را که از قبل تهیه نموده اید را بشویید تا نمکش کم شود، سپس با رنده به صورت ریز خردش نمایید. در یک ظرف مناسب سس مایونز را به همراه خیارشور و فلفل و نمک و مقداری ماست پر چرب اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا به خورد هم بروند و ترکیب شوند؛ در ادامه کمی آب لیمو ترش به آن اضافه کنید تا هم طعم بهتری بگیرد و هم این که ساختار چربی اش سالم تر شود.

مرحله ششم آماده سازی نهایی:

در این مرحله ابتدا نان را با چاقو برش دهید و به کف نان گرد مخصوص سس کچاپ بمالید و همبرگر را به همراه پنیر ورقه ای که بر رویش گذاشته اید لای نان قرار دهید، سپس گوجه فرنگی برش داده، خیارشور، پیازچه و هر چیزی را که آماده کرده اید مرتب لای ساندویچ بچینید.

سپس همبرگر دوم را بر روی مواد قرار دهید و در قسمت بالایی کاهو را بگذارید و نان را رویش بگذارید و مختصری که نظم مواد به هم نخورد فشار دهید تا به هم متصل شوند، سپس ساندویچ را تا زمانی که گرم است لای مقوا یا فویل بپیچید تا نظمش حفظ شود.

بعد از این که دوبل برگر آماده شد آن را به همراه سس مخصوصی که حاضر کرده اید و نوشیدنی های مثل نوشابه و دلستر می توانید به همراه دوستان یا خانواده خود میل بفرمایید و از اوقات زندگی خود نهایت لذت را ببرید.

 روش دیگری نیز برای طبخ همبرگر برای شما قرار داده ایم که توصیه می کنم حتما آن را مطالعه کنید

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع همبرگر با کیفیت مختلف آمادگی دارد تا آنها را برای شما به آدرستان بفرستد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *