مجله تخصصی اسپریچو

طرز تهیه ژامبون تنوری لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه ژامبون تنوری لذیذ و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ساندویچ هایی که از گوشت درست می شود ژامبون تنوری است، این خوراک لذیذ مشتریان و علاقمندان مخصوص به خود را دارد که برای خوردنش به رستوران می روند و آن را برای خود سفارش می دهند.

ژامبون تنوری را می توان به صورت خانگی هم تهیه کرد، تنها کافی است که طرز درست کردنش را به خوبی دانست و مراحل طبخ کردنش را قدم به قدم اجرا کرد، درست کردنش در خانه به هیچ عنوان غیر ممکن نیست تنها نیاز به کمی اطلاعات دارد.

امروزه با توجه به این که در اینترنت همه جور اطلاعات در هر زمینه ای موجود است به دست آوردن اطلاعات در زمینه پختن ژامبون تنوری به هیچ عنوان کار دشواری نیست بلکه فقط باید جستجو کرد تا به این اطلاعات دست پیدا کرد.

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید برای پخت ژامبون تنوری در دسترس باشد تنور است، البته با توجه به نوع زیست ما ایرانی ها این امکان فراهم نیست و می توان از فر، توستر و مایکروویو هم برای تهیه آن استفاده کرد.

البته باید بدانید که ژامبون را می توانید به صورت دستی یا آماده تهیه نمایید، نوع دستی اعتبار بالاتری دارد و می دانید که چه چیزی در آن به کار برده اید، ولی شرکت هایی هستن که ژامبون را با کیفیت تولید می کنند و می توان به آنها اطمینان کرد و محصولاتشان را مورد استفاده قرار داد.

ژامبون تنوری چیست؟

سوسیس و کالباس جزء محصولات پروتئینی محبوب هستند اگر می‌خواهید بهترین برند سوسیس کالباس با کیفیت را بشناسید کلیک کنید.

ژامبون تنوری چیست؟

ژامبون تنوری غذایی است که از گوشت گوسفند یا بز به همراه پیاز و ادویه‌ های مختلف دیگر تهیه می‌ شود. این غذا به دلیل آن که در تنور پخته می ‌شود و درونش پنیر رنده شده نیز استفاده می گردد از خوشمزگی بسیار زیادی برخوردار است.

برای تهیه این غذا معمولا ابتدا گوشت در قطعات کوچک خرد شده و با پیاز و ادویه‌ های مختلف مانند زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و هویج در قابلمه اضافه می‌ شود. سپس قابلمه در تنور پخته می‌ شود تا گوشت نرم نرم شود، همچنین نمک و فلفل به اندازه لازم به آن اضافه می گردد تا در نهایت، ژامبون آماده نوش جان کردن شود.

چرا ژامبون تنوری این همه طرفدار دارد؟

ژامبون تنوری یکی از غذاهای پرطرفدار در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر است، دلایل زیادی برای این محبوبیت وجود دارد که در ادامه اشاره می کنیم. این غذا معمولا از گوشت چرخ کرده حیوانات مختلفی به همراه لوبیا، سیب‌ زمینی و ادویه‌ های مختلفی تهیه می ‌شود و به صورت تنوری برای مشتریان سرو می ‌شود تا طعم بهتری داشته باشد.

یکی از دلایل مهم محبوبیت ژامبون تنوری، مزه بسیار لذیذ آن می باشد که با ترکیب لوبیا و گوشت این غذا طعم فوق‌ العاده ‌ای پیدا می کند که بسیاری از ذائقه‌ ها آن را به شدت می ‌پسندند. همچنین تهیه و سرو این غذا بسیار آسان می باشد و مواد لازم برای تهیه آن در دسترس و بسیار ارزان هستند.

دیگر این که ژامبون تقریبا در بسیاری از رستوران‌ های معروف سرو می‌ شود تا نسبت به ذائقه مشتریان احترام گذاشته باشد و آنها امکان سفارش دادن این غذای لذیذ را داشته باشند.

به طور کل، می‌ توان گفت که مزه خوب، سهولت تهیه، دسترسی آسان به مواد اولیه و شایع بودن از جمله دلایلی هستند که ژامبون تنوری را به یکی از غذاهای پرطرفدار در ایران تبدیل کرده ‌اند و کمتر منوی رستورانی را می توان یافت که جایی را در آن به خود اختصاص نداده باشد.

طرز تهیه ژامبون تنوری لذیذ و خوشمزه

این غذا به روش های مختلف طبخ می شود که یکی از آنها را در ادامه برای شما خواننده عزیز می گوییم تا آشنا شوید.

تهیه مواد اولیه با کیفیت:

مهم ترین قسمت در تهیه ژامبون تنوری خریداری کردن مواد اولیه با کیفیت می باشد، تجربه ثابت کرده است که هر چه مواد اولیه بهتر باشد محصول نهایی ای که به دست می آید از کیفیت بالاتری برخوردار است و می تواند موجب لذت بیشتر مصرف کننده شود. مواد اولیه ای که مورد استفاده قرار می گیرند از این قرار هستند:

ژامبون مرغ یا گوشت             بر اساس تعداد نفرات
پنیر پیتزا                                50 گرم
چیپس خلالی                        دو قاشق غذا خوری
پنیر گودا                            سه ورق
قارچ                                    صد گرم
کاهو                                5 برگ
گوجه فرنگی                       4 عدد
خیار شور                          4 عدد
پیاز                                     2 عدد متوسط
سس مایونز                            2 قاشق چایخوری
سس کچاپ                         2 قاشق چایخوری
آب لیمو ترش                      2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه                   به میزان کافی
آویشن و روغن                     به مقدار کافی
نان باگت                                به تعداد نفرات

طرز تهیه ژامبون تنوری لذیذ و خوشمزه

مطالعه بیشتر: 12 مدل از انواع استیک خوشمزه و پرطرفدار

مرحله اول:

برای تهیه ساندویچ ژامبون تنوری لذیذ ابتدا قارچ را ورقه ای خرد کرده و به همراه مقداری روغن در تابه با حرارت متوسط تفت می دهیم تا کامل رنگش عوض شود، سپس آنها را در کناری قرار می دهیم و به ادامه کارها می پردازیم.

مرحله دوم:

در مرحله بعد تهیه ساندویچ ژامبون تنوری گریل تابه را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم، سپس تمامی ژامبون ها را گریل کرده و با پنیر پیتزا به میزان مساوی روی آنها را پوشش می دهیم تا خالی نمانند.

مرحله سوم:

سپس پنیر گودایی را که قبلا تهیه کرده ایم بر روی ژامبون تنوری قرار می دهیم تا کامل ذوب شود، بعد از این که پنیر ذوب شد خیار شور و پیاز را رنده می نماییم و آب اضافی شان را کامل می گیریم و درون کاسه در گوشه ای قرار می دهیم.

مرحله چهارم:

در مرحله بعد تهیه ساندویچ ژامبون تنوری سس کچاپ، آبلیمو و مقداری نمک و فلفل را کاملا با هم ترکیب می نماییم و سپس آویشن را نیز به آن می افزاییم و مواد را کاملا هم میزنیم تا با هم ترکیب شوند و در ادامه به مقدار لازم، قسمت داخلی نان باگت را به این سس آغشته می کنیم تا هیچ جایی خالی نماند.

مرحله پنجم:

بعد از این که تمامی مراحل قبل به خوبی انجام شد ژامبون تنوری گریل شده را که قبلا در دمای فر، توستر یا مایکروویو پخته شد را داخل نان باگتی که به سس آغشته شده است قرار می دهیم. قارچ را به همراه چیپس خلالی و کاهو و گوجه فرنگی خرد شده داخل نان باگت قرار می دهیم و ساندویچ را هنوز تا داغ است سرو می کنیم تا از دهن نیفتد.

لازم به ذکر است که شیوه های مختلفی برای طبخ ژامبون تنوری وجود دارد و هر کس با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد از یکی از این شیوه ها استفاده می نماید تا این ساندویچ لذیذ را تهیه نماید و در وعده های غذایی اش مورد استفاده قرار دهد.

علیرغم ایرانی نبودن این غذا ولی به علت خوشمزه بودنش بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و در منوی بسیاری از رستوران ها یک جای ثابت را به خود اختصاص داده تا مشتریان این حق را داشته باشند که آن را برای خود انتخاب نمایند و نهایت لذت را از طعمش ببرند.


در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید و دانستید تهیه کردن ژامبون تنوری به علت این که مواد اولیه اش به راحتی قابل تهیه هستند کار چندان دشواری نیست و اکثریت افراد از طریق اینترنت به شیوه پخت آن دسترسی پیدا می کنند و این غذای خوشمزه را برای خود و خانواده شان تهیه می نمایند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت فرآورده های پروتئینی اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع ژامبون این آمادگی را دارد تا محصولاتش را برای شما مشتریان عزیز ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *