مجله تخصصی اسپریچو

طرز تهیه ی ساندویچ رست بیف به کمک گوشت بوقلمون

طرز تهیه ی ساندویچ رست بیف

در میان انبوه غذاهایی که به ایران وارد شده است ساندویچ رست بیف یکی از موردهایی می باشد که طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده است و برای همین اغذیه ها و رستوران های زیادی آن را به منوی خود راه داده اند تا بتوانند انتظارات مشتریان خود را برآورده سازند.

ساندویچ رست بیف با گوشت های مختلفی طبخ می شود که یکی از پرطرفدارترین گوشت هایی که برای درست کردنش در بسیاری از جاها استفاده می شود گوشت بوقلمون است که از میزان پروتئین زیادی برخوردار بوده و می تواند نیازهای بدن مصرف کننده را تامین کند.

معمولا جاهایی که از گوشت بوقلمون ساندویچ رست بیف طبخ می کنند مشتریان مخصوص به خود را دارند، زیرا یکی از بهترین رست بیف هایی که تهیه می شود به کمک گوشت این پرنده می باشد که سوای از کیفیت بالا میزان چربی مناسبی در بافت خود دارد که همین طعمش را عالی می کند.

در ادامه مقاله برای این که شما خواننده عزیز و گرامی بیشتر با ساندویچ رست بیف آشنایی پیدا کنید توضیحاتی را تا جایی که در حوصله این متن بگنجد و فرصتش باشد ارائه خواهیم کرد تا شاید شما هم از طرفداران این ساندویچ خوشمزه و لذیذ شوید.

سوسیس و کالباس جزء محصولات پروتئینی محبوب هستند اگر می‌خواهید بهترین برند سوسیس باکیفیت را بشناسید کلیک کنید.

رست بیف چیست؟

رست بیف یکی از غذاهای محبوب در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا است. این غذا از قسمت نرم گوشت گاو تازه معمولا تهیه می شود، اما از آن جایی که ذائقه مردم دنیا گوناگون است در بعضی از کشورها آن را با گوشت بوقلمون نیز درست می کنند.

برای تهیه رست بیف در بعضی جاها ابتدا قسمت عضلانی گوشت بوقلمون را به قطعات کوچک تقطیع می کنند. سپس این قطعات گوشت را داخل آب جوش و نمک می کشند تا پخته شوند. پس از پخت، قطعات گوشت را از آب جدا کرده و آن را خنک می کنند.

در مرحله بعد، پس از خرد کردن جوانه گندم، آن را در آب جوش می ریزند و برای مدتی می پزند نرم تر شود. سپس آب جوش را از جوانه گندم پاک کرده و آن را به صورت نیمه پخته کرده و در فر به روشی که طعم آن حفظ شود به طور کامل می پزند.

در مرحله بعد، قطعات گوشت پخته شده را به شکل استوانه ای محوطه ای می چینند و این بخش را در داخل نان باگت قرار می دهند. سپس دو طرف آن را سرخ میکنند تا رست بیف از هر دو طرف ترد و تازه بماند، سپس آن را با انواع سس ها و افزودنی های مختلف به سلیقه خود سرو می کنند.

همچنین رست بیف را معمولاً با سبزیجات تزیین می کنند تا عطر و طعم بهتری پیدا کند. این غذا معمولا غذایی سریع و سبک محسوب می شود و بسیار مناسب برای دریافت پروتئین و کربوهیدرات برای افرادی است که ورزش های سنگین انجام می دهند.

دلیل محبوبیت زیاد ساندویچ رست بیف چیست؟

دلایل محبوبیت زیاد ساندویچ رست بیف شامل موارد زیر است که برایتان نام می بریم تا بیشتر آشنایی پیدا کنید. ضمنا توجه داشته باشید که این عوامل ممکن است بسته به مکان و منطقه متفاوت باشند و دلایل دیگری نیز برای محبوبیت رست بیف در جاهای مختلف وجود داشته باشد.

طعم لذیذ: ساندویچ رست بیف به دلیل استفاده از گوشت بوقلمون بسیار طعم و کیفیت بی نظیری پیدا می کند و معمولا افرادی که به دنبال یک غذای سبک هستند به سراغش می آیند و نهایت لذت را از خوردن آن می برند و پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین می نمایند.

قیمت مناسب: ساندویچ رست بیف در بسیاری از مناطق به عنوان یک غذای ارزان قیمت مشهور است. این امر باعث می شود که افراد مختلف از جمله خانواده ها، دانشجویان و کارمندان که بودجه کمی دارند از این غذا استقبال کنند.

سرعت آماده سازی: آماده سازی ساندویچ رست بیف نسبتاً سریع است و در برخی موارد فقط چند دقیقه زمان می برد. این خصوصیت باعث می شود که آماده سازی و سرو غذا در رستوران ها و فروشگاه های بسیار بزرگ ساده و سریع انجام شود تا به همه مشتریان بتوانند رسیدگی کنند.

تنوع در نوع: ساندویچ رست بیف در انواع و اقسام مختلفی به صورت برگر، ساندویچ، پیتزا و تاکو عرضه می شود که این تنوع در نوع ها می تواند تمامی علاقمندانش را راضی نگه دارد و عاملی برای جذب بیشتر مشتریان باشد.

آماده سازی در محل: برخی رستوران ها امکان استفاده از عناصر تازه و مواد اولیه را در محل فراهم می کنند، که منجر به تهیه غذای تازه و با کیفیت تری می شود که همین مورد موجب جلب توجه مشتریان شده و ساندویچ رست بیف را به سایر غذاها ترجیح می دهند.

طرز تهیه ی رست بیف به کمک گوشت بوقلمون:

طرز تهیه ساندویچ رست بیف با توجه به نوع فرهنگ و جغرافیای هر منطقه با یک دیگر متفاوت می باشد و معمولا هر کس با توجه به سلیقه خود آن را طبخ می کند و ممکن است موادی که برای درست کردنش بهره برده می شود نیز با یک دیگر تفاوت داشته باشد.

مرحله اول: آماده کردن مواد اولیه ساندویچ رست بیف:

گوشت بوقلمون            500 گرم

کره خرد شده               2 فنجان

رب گوجه فرنگی          2 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای                1 فنجان

پیاز                          1 عدد متوسط

نمک و فلفل سیاره          به اندازه

گوجه فرنگی متوسط       1 عدد

مرحله دوم: طبخ ساندویچ رست بیف بوقلمون

در یک قابلمه، کمی کره را روی حرارت متوسط ذوب کنید تا تمام کف ان را بپوشاند.

بعد از ذوب شدن کره پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا نرم شود و رنگ و ظاهرش طلایی شود.

به پیازها، گوجه فرنگی خرد شده را کم کم اضافه کنید و همه را با هم بپزید تا گوجه فرنگی نرم شود.

بعد از نرم شدن گوجه فرنگی با استفاده از قاشق آنها را خرد کنید تا حالت پوره پیدا کند.

به مواد خرد شده در قابلمه، رب گوجه فرنگی، فلفل دلمه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.

حرارت را کم کرده و رست بیف بوقلمون را به مواد در قابلمه اضافه کنید. آن را به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که گوشت آماده شود بپزید.

پس از پخت گوشت، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی ساندویچ رست بیف

گوشت بوقلمون را برای تمام نان های باگت به طور مساوی تقسیم کنید.

رست بیف بوقلمون را روی یکی از برگهای نان باگت قرار دهید.

مختلفات دیگر را روی قسمت دیگر نان و روی گوشت بوقلمون قرار دهید.

ساندویچ را با خیار شور و سبزیجاتی که دوست دارید ترکیب کنید و با یک مقوا پیچیده و محکم کنید.

سپس  با چاقوی تیز ساندویچ را از وسط برش دهید.

حالا ساندویچ رست بیف بوقلمون شما آماده است و می ‌توانید همراه با با چیپس، سس یا سبزیجات تازه سرو کنید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید ساندویچ رست بیف را با گوشت های مختلفی می توان طبخ کرد اما این ساندویچ با گوشت بوقلمون طعم بی نظیر تری پیدا می کند و به دلیل قیمت مناسبش طرفداران مخصوص به خود را دارد که برای خوردنش سر و دست می شکنند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه بسته بندی انواع خوراک گوشتی آمادگی دارد تا آنها را برای شما فروشندگان و مشتریان عزیز ارسال نماید. برای اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *