مجله تخصصی اسپریچو

طرز تهیه ی ساندویچ مرغ و تنوع جذاب در مواد اولیه ی آن

طرز تهیه ی ساندویچ مرغ و تنوع جذاب 

ساندویچ مرغ یکی از غذاهای است که معمولا افرادی که با مصرف کردن گوشت قرمز مشکل دارند را به سمت خود میکشاند زیرا از میزان چربی ها و اسیدهای کمتری در بافت خود بهره می برد و همین باعث می شود تا بدن این افراد با مصرفش واکنش منفی ای نشان ندهد.

همچنین مصرف زیاد ساندویچ مرغ بر خلاف گوشت قرمز افراد را دچار بیماری هایی مثل نقرس نمی کند، البته باید این را در نظر داشته باشید که هر چیزی را اگر بیش از اندازه مصرف نمایید ممکن است مشکلاتی ایجاد نماید بنابراین سعی کنید در مصرف هر چیزی متعادل رفتار نمایید.

البته بسیاری از افراد نسبت به هورمون هایی که به مرغ برای رشد سریع تر تزریق می کنند تردید دارند و گوشت قرمز را به آن ترجیح می دهند، البته حق با آنهاست ولی اگر در مصرف هر چیزی تعادل رعایت شود نگرانی وجود نخواهد داشت.

ساندویچ مرغ را معمولا با توجه به منطقه و فرهنگ جاری در آن با مواد مختلفی تزئین و مصرف می کنند، برای همین تنوع در این ساندویچ بسیار زیاد است و می تواند نظر اکثریت مشتریان خوش ذائقه و سخت پسند را نیز تامین نماید.

نکته دیگر در مورد ساندویچ مرغ این است که از نظر قیمت صرفه اقتصادی بالاتری نسبت به گوشت قرمز دارد و همین مورد موجب می شود تا افرادی که بودجه کمی دارند به آن گرایش بیشتری پیدا نمایند و در بعضی وعده های غذایی خود مصرفش کنند.

 

تنوع در مواد اولیه ساندویچ مرغ چه تاثیری بر روی کیفیتش دارد؟

تنوع در مواد اولیه ساندویچ مرغ می‌ تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت آن بگذارد، این تنوع می ‌تواند به صورت زیر تاثیرش را نشان بدهد:

طعم: استفاده از مواد اولیه متنوع می‌تواند طعم ساندویچ را تا حد زیادی تغییر دهد و آن را بهتر و خوشمزه‌ تر کند. مثلاً استفاده از ادویه‌ های مختلف، سس‌ ها و چاشنی‌ ها، می‌ تواند موجب طعم بهتر ساندویچ شود و ذائقه اکثر افراد را برآورده سازد.

بافت: استفاده از انواع مختلف مواد اولیه می‌ تواند ماهیت و طعم گوشت مرغ را تغییر دهد و طعم بهتری به آن ببخشد. همچنین در کنارش مصرف مواد دیگر مثل سبزیجات، پیاز و خیارشور می‌ تواند تنوع بیشتری در ساندویچ مرغ ایجاد نماید و افراد بیشتری را جذب کند.

رنگ و ظاهر: استفاده از موادی مثل زردچوبه، زعفران، ماست و غیره به ساندویچ می تواند رنگ و ظاهر زیباتری بدهد و آن را جذاب تر کند تا افراد بیشتری از خوردنش استقبال کنند.

ارزش غذایی: استفاده از مواد اولیه متنوع می‌ تواند ارزش غذایی ساندویچ مرغ را نیز افزایش دهد. برای مثال اضافه کردن سبزیجات و سیفی‌ جات تازه و سالم مثل لیمو و غلات به ساندویچ می‌ تواند تامین کننده ویتامین‌ ها، مواد معدنی و فیبر بیشتری برای سلامتی باشد.

سوسیس و کالباس جزء محصولات پروتئینی محبوب هستند اگر می‌خواهید بهترین برند سوسیس باکیفیت را بشناسید کلیک کنید.

برای تهیه ی ساندویچ مرغ شیوه ها و روش های مختلفی در فرهنگ های مختلف وجود دارد که معمولا با توجه به آن اغذیه ها و رستوران ها اقدام به درست کردنش می کنند که همین مورد باعث تنوع در مواد اولیه اش می شود و بر روی طعمش اثر زیادی می گذارد.

مواد اولیه تهیه ساندویچ مرغ:

نان ساندویچی                        به دلخواه و تعداد

سینه مرغ پخته شده                   به مقدار کافی برای یک ساندویچ

گوجه فرنگی                          1 عدد متوسط

خیار شور                             4 عدد متوسط

سس مایونز یا کچاب                 به مقدار کافی

نمک و ادویه ها                     به اندازه دلخواه

پیاز                                    1 عدد

قارچ                                   8 عدد

رب گوجه فرنگی                    1 قاشق غذاخوری

سیر                                    2 حبه

جعفری                                1 دسته

پیازچه                                 2 ساقه

آویشن و پاپریکا                      به اندازه

روغن و زردچوبه                    به اندازه

طریقه تهیه ساندویچ مرغ:

برای درست کردن ساندویچ مرغ ابتدا باید سینه مرغ را به همراه مقداری آب و یک دانه سیر و کمی نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب بریزیم، در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید تا سینه مرغ به طور کامل اصطلاحا آب پز شود.

بعد از اینکه آب درون قابلمه جوش خورد و کف های سفید رنگ روی سطح آب جمع شد آنها را با قاشق جمع کرده و به دور می ریزیم. این کار کمک می کند تا گوشت مرغ بعد از پخت هیچ طعم و بوی بدی با خود همراه نداشته باشد.

پس از کامل پختن گوشت مرغ، آن را از قابلمه در می آوریم و به صورت کوچک تر ریز می کنیم و گوشه ای می گذاریم بماند. در ادامه کار پیاز را خلالی نازک در می آوریم و سپس تابه ای را همراه با روغن روی شعله متوسط می گذاریم تا داغ شود.

پیازها را داخلش میریزیم و تا جایی تفت می دهیم که طلایی شود و در ادامه قارچ را نیز به آن می افزاییم و تا جایی که رنگش تغییر کند تفت می دهیم.

در ادامه حرارت را کمی بیشتر کرده و قارچ ها را سریع تر تفت می دهیم و به آنها انواع ادویه هایی که وجود دارد را اضافه می کنیم تا اصطلاحا به خوردش برود.

بعد از این که عطر ادویه ها درآمد شعله را کم کرده و تکه های گوشت مرغی را که قبلا خرد کرده بودیم به آن اضافه می کنیم و مقداری تفت میدهیم تا از حالت اولیه خود خارج شود و رنگی سرخ تر بگیرد، سپس رب گوجه فرنگی را نیز اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مخلوط ساندویچ مرغ را با رب گوجه فرنگی حسابی تفت می دهیم تا سرخ شود، در ادامه سیر رنده را نیز به مخلوط می افزاییم و تا جایی تفت می دهیم که سیر با آنها مخلوط شود و مواد حسابی به خورد هم دیگر بروند.

در مرحله بعد تهیه ساندویچ مرغ حرارت را مقداری کم کرده و به سراغ تهیه سس مخصوص می رویم، برای این کار جعفری و پیازچه را ساطوری کرده و داخل یک کاسه مناسب ریخته و به کناری می گذاریم.

در مرحله بعد درست کردن ساندویچ مرغ خیار شور را با رنده درشت خرد می کنیم و سس مایونز را نیز به آن می افزاییم، در ادامه فلفل سیاه و پاپریکا را نیز اضافه کرده و هم میزنیم تا مواد یک دست گردد.

در مرحله بعد مقداری از مخلوط مرغ را درون نان باگت ریخته و به مقدار دلخواه سس میزنیم و روی مواد پخش می کنیم، اگر دوست داشته باشید طبق سلیقه خود می توانید پیاز و گوجه خام را نیز به ساندویچ بیفزایید تا طعم تازه تری پیدا کند.

بعد از طی شدن تمامی این مراحل ساندویچ مرغ شما آماده شده است و می توانید همراه با هر نوع سس یا نوشیدنی ای همراه با خانواده خود آن را میل کرده و از لحظه های خود نهایت لذت را ببرید.

 

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید اگر از مواد اولیه متنوع و جذاب در تهیه ی ساندویچ مرغ استفاده شود افرادی که دچار مشکلاتی مثل چربی خون و قند هستند به سمت این غذا کشیده می شوند زیرا بر خلاف گوشت قرمز این گوشت از میزان سلامت بالاتری برخوردار است.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع مواد غذایی گوشتی و غیر گوشتی آمادگی دارد تا محصولاتش را به شما مشتریان عزیز عرضه نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *