مجله تخصصی اسپریچو

طرز تهیه 10 مدل فینگر فود ساده و مجلسی

در سالیان اخیر سبک های غذایی مختلفی از کشورهای دیگر وارد رستوران های کشور عزیزمان ایران شده است و بسیار مورد توجه افرادی که علاقه به تجربه نو دارند قرار گرفته است. یکی از این غذاها انواع فینگر فود می باشد که علاقمندان مخصوص به خود را پیدا کرده است.

فینگر فود یا غذای انگشتی به غذاهایی گفته می شود که بسیار کوچک هستند و بدون استفاده از ابزار و لوازم خاصی می توان آنها را به راحتی به وسیله دو انگشت به دهان گذاشت و میل کرد، این نوع غذاها انواع زیادی دارند و هر کس با توجه به ذائقه اش سفارششان می دهد.

یکی مزیت بزرگی که فینگر فود دارد این است که بسیار رژیمی می باشد و کسانی که برایشان بسیار اهمیت دارد که دچار اضافه وزن نشوند می توانند از این سبک از غذا استفاده کنند و وزن خود را به طور کاملا دقیق مدیریت کنند.

غذاهای انگشتی یا همان فینگر فود معمولا در قالب یک بشقاب برای مشتریان سرو می شوند و بسیار اشتها آور و خوشمزه می باشند. اگر آشپز به تزئین این نوع از غذاها اهمیت ویژه بدهد به طور قطع بسیار بهتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد.

 

طرز تهیه 10 مدل فینگر فود ساده و مجلسی

در ادامه طرز تهیه ده مدل از فینگر فودها را برای آشنایی شما عزیزان معرفی می نماییم که عبارتند از:

بقچه بادمجان:

بادمجان رو به صورت نوارهای باریک و بلند برش زده و سرخ میکنیم، سپس پیاز را تفت داده و گوشت چرخ شده تفت داده را به آن می افزاییم، کمی رب به اندازه دلخواه به همراه ادویه اضافه می کنیم، بادمجان را به صورت به علاوه گذاشته و رویش یک قاشق گوشت چرخ کرده می ریزیم.

در ادامه پخت فینگر فود دو طرف زیر بادمجان را روی هم قرار می دهیم و بعد دو طرف بادمجان را با خلال دندان فیکس می کنیم و مقداری پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم، در ادامه به آن ادویه و سس اضافه کرده و داخل قابلمه می چینیم و بر رویش فویل می کشیم تا روی حرارت ملایم بپزد.

راتا اسفناج پنیر:

یک نوع فینگر فود ساده و خوشمزه است که از سه لایه تشکیل می شود، در لایه اول نان تست را قرار می دهیم و در لایه دوم اسفناج پخته شده و در لایه سوم پنیر فتا به آن می افزاییم و لایه بالایی نان تست را بر رویش قرار می دهیم و در کنار سبزیجات یا ترشی جات دیگر نوش جان می کنیم.

فینگر فود قارچ و اسفناج:

این غذا مناسب برای مهمانی ها می باشد، برای درست کردنش فر را بر روی 190 درجه قرار دهید. سپس ساقه های قارچ را خرد کنید و در ادامه داخل کره آب شده و سیر تفت دهید و بعد از آن اسفناج را بیفزایید و هم بزنید.

سپس پنیر خامه، نمک و فلفل را بیفزایید و روی شعله متوسط هم بزنید تا به خورد هم بروند، مخلوط آماده شده را روی قارچ ها بریزید، در ادامه پنیر پارمسان و نان خرده را اضافه کنید و با قارچ هم بزنید و به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید تا آماده میل کردن شود.

طرز تهیه مدل فینگر فود ساده و مجلسی

سوسیس و کالباس جزء محصولات پروتئینی محبوب هستند اگر می‌خواهید  برند سوسیس کالباس با کیفیت را بشناسید کلیک کنید.

راتای میرزا قاسمی:

یک نوع فینگر فود دیگر است که بسیار لذیذ می باشد و گیلانی ها از آن درست می کنند. برای درست کردنش بادمجان دلمه ای تهیه نمایید و روی آتش دودی یا کبابش کنید. سپس حسابی ساتوری اش کنید بعد ادویه ها را به آن بیفزایید و در ادامه تخم مرغ ها را اضافه کرده و بگذارید روی شعله بپزد، بعد از پختن با تربچه و سبزیجات تزئیین کنید تا اشتها آورتر شود.

کیک ژامبون:

یک نوع فینگر فود دیگر است که طرفداران مخصوص به خود را دارد و در بسیاری از مهمانی ها سرور می شود. ابتدا سسش را با ترکیب کردن سس مایونز، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر مخلوط کنید تا به دست بیاید.

نان تست را برداشته یک لایه از سسی که درست کردید رویش بمالید و یک لایه دیگر نان قرار دهید و رویش خیار شور و دوباره نان و سس ژامبون بگذارید. در آخر هویج قرار دهید و کیک را به ابعاد کوچک برش دهید و به مدت سه ساعت داخل یخچال بگذارید تا قوام بگیرد و آماده خوردن شود.

فینگر فود توپی سیب زمینی:

ابتدا سیب زمینی را طبخ کنید و آنها را له نمایید و مخلوط ها را به شکل گرد درآورید. هر کدام از آنها را به تخم مرغ آغشته نمایید و داخل پودر سوخاری قرار دهید و سپس داخل روغن قرار دهید تا طلایی شود. در آخر بر روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی اش گرفته شود و آماده خوردن گردد.

کاناپ لبو:

برای پختن این نوع از فینگر فود ابتدا لبوها را با مقداری شکر و آب بپزید. سپس لبوها را ورقه ورقه کنید و داخل یک کاسه که سرکه سیب در آن است قراردهید و داخل یخچال به مدت 24 ساعت بگذارید تا مزه دار شود.

در ادامه برای تهیه ای فینگر فود مواد سس را ترکیب کنید و کنار بگذارید. سپس لبوها را با کمک خلال دندان به شکل کاسه در آورید و سس ها را داخلش بریزید و در انتها برای زیبایی با پیازچه و هویج تزئینش کنید تا اشتهای افراد را بیشتر باز کند.

فینگر فود ته چین مرغ قالبی:

برای درست کردن این فینگر چهار پیمانه برنج آبکش شده را با دو عدد تخم مرغ ترکیب کنید و یک سوم لیوان روغن به آن بیفزایید و با سه چهارم لیوان ماست پرچرب هم بزنید و نصف لیوان زعفران دم کشیده را به آن بیفزایید تا رنگ و عطر بهتری بگیرد.

در ادامه چند قطعه یخ رویش بگذارید تا چند ساعت بماند. ادویه ها و نمک را به آن اضافه کنید. برای مواد میانی سینه مرغ و پیاز و زردچوبه را مخلوط کنید و میان برنج قرار دهید. سپس به صورت قالبی داخل فر بگذارید و رویش را با خلال بادام و پسته تزیین کنید تا با دمای مناسب بپزد و آماده شود.

فینگر فود ته چین مرغ قالبی

مطالعه بیشتر: معرفی جدیدترین انواع سالاد برای مهمانی

فینگر فود بورک گوشت:

این غذا ترکی است برای پختنش ابتدا پیاز را تفت داده و گوشت چرخ کرده را بیفزایید و تفت دهید، فلفل دلمه و ذرت را هم اضافه کنید و قارچ ورقه ای را هم بیفزاید و همه را با هم تفت دهید و در ادامه ادویه ها را به آنها اضافه کنید.

در ادامه پنیر پیتزا با یک ورق خمیر یوفکا را روی میز قرار داده و مواد را به داخل آن بریزید و رول کنید. برای این که خشک نشود مقداری روغن زیتون رویش بمالید و داخل سینی فر را به کره آغشته کنید تا نچسبد. سپس با حرارت متوسط بگذارید تا به مدت 45 دقیقه بپزد و آماده میل کردن شود.

رول تخم مرغ:

یکی از فینگر فودهای محبوب است که برای پختنش ابتدا دلمه ها را نگینی خرد کرده و تفت دهید و در ادامه پیاز را نیز به آن افزوده و تفت دهید. در یک کاسه دیگر ادویه را به تخم مرغ ها افزوده و با آب هم بزنید تا جایی که همه مخلوط شود.

روغن را در تابه بریزید تا داغ شود و مخلوط را به همراه تخم مرغ داخل تابه بریزید تا بپزد، اگر علاقه دارید خوشمزه تر شود می توانید بر رویش پنیر پیتزا بریزید تا ذوب شود. بعد از پختن با چاقو آنها را به تکه های کوچک تقسیم کنید تا به راحتی قابل خوردن باشد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع محصولات گوشتی این آمادگی را دارد تا آنها را برای شما مشتریان عزیز به هر جایی ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با ما شماره های واحد روابط عمومی ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *