مجله تخصصی اسپریچو

معرفی جدیدترین انواع سالاد برای مهمانی

معرفی جدیدترین انواع سالاد برای مهمانی

سالاد از جمله غذاهایی است که در هر وعده غذایی در کنار غذاهای دیگر معمولا سرو می شود تا بخشی از فیبر و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین نماید و به سلامت بیشتر بدن افرادی که دنبال غذای سالم هستند کمک کند.

انواع سالاد وجود دارد و معمولا افراد با توجه به ذائقه خود مواد مربوط به آن را تهیه می کنند و برای استفاده در آن به کار میبرند، معمولا موادی که در سالاد به کار میروند سرشار از ویتامین و فیبر هستند که بر روی سلامت قلبی و عروقی تاثیر مستقیم می گذارند.

در ادامه برای این که با انواع سالاد آشنا شوید بعضی از آنها را معرفی می کنیم تا شما خواننده عزیز و گرامی برای مجالس خانوادگی و مهمانی خود استفاده شان نمایید و نهایت لذت را از آنها ببرید و سلامت خود را تضمین نمایید.

معرفی جدیدترین انواع سالاد برای مهمانی

معرفی جدیدترین انواع سالاد برای مهمانی:

برای آشنایی بیشتر شما تعدادی از انواع سالاد را تا جایی که در حوصله مقاله بگنجد برای شما خواننده عزیز نام برده و مختصر معرفی می نماییم.

سالاد الویه:

یکی از انواع سالادهای ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. این سالاد به علت استفاده از سیب زمینی، ذرت، سینه مرغ، نخود فرنگی، خیار شور و ادویه های مناسبی که در آن به کار میرود بسیار خوشمزه است، دلیل اصلی خوشمزه بودن این سالاد به سس مایونزی برمی گردد که با تمامی مواد داخل سالاد مخلوط می شود.

دقیقا مشخص نیست که این سالاد را اولین بار چه کسی به این صورت ترکیب کرد تا مورد توجه همگان قرار بگیرد، نکته جالب این سالاد این است که هر کس با توجه به ذائقه خود می تواند مواد داخل آن را تغییر دهد. بعضی از افراد از هویج و چیزهای دیگر هم برای تزئین آن استفاده می نمایند.

سالاد ماکارونی:

یکی از انواع سالادهایی است که طرفداران مخصوص به خود را دارد، شیوه درست کردن این سالاد کاملا سلیقه ای است و می توان مواد داخلی آن را به هر صورتی که علاقه داشته باشید تغییر داد تا منطبق با سلیقه شما باشد.

ماده اصلی این سالاد، ماکارونی فرمی است که با سینه مرغ، ذرت، نخود فرنگی، خیار شور، سس فرانسوی یا هر نوع سسی که علاقه دارید را با اینها به همراه ادویه جات ترکیب می کنند و معمولا با توجه به این که سالاد سنگینی است می توان آن را به عنوان یک غذای کامل نیز نوش جان کرد.

سالاد شیرازی:

یکی از ساده ترین و آسان ترین انواع سالاد است که معمولا خانواده های ایرانی آن را بر روی سفره خود استفاده می کنند، این سالاد ترکیبی از خیار و گوجه و پیاز است که در کنار یکدیگر طعمی عالی و تازه را به مصرف کننده هدیه می دهند و موجب می شوند تا فیبر مورد نیاز بدن خود را تامین نمایند.

سالاد فصل:

یکی از انواع سالاد است که مورد توجه بعضی از ایرانی ها قرار دارد، این سالاد ترکیبی از تکه های هویج، گوجه، خیار، خیارشور و کاهو می باشد که دارای میزان فیبر بالایی است و به سلامت قلب کمک می کند. این سالاد معمولا همراه با سس مایونز یا فرانسوی سرو می شود تا طعم بهتری پیدا کند و مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

سالاد کلم:

یکی از انواع سالاد ایرانی می باشد که ترکیبی از کلم سفید و هویج رنده شده را با هم در کنار ادویه ها ترکیب می کنند. این سالاد علیرغم سادگی بسیار خوشمزه است و معمولا بعضی از افراد با توجه به ذائقه خود گردو را به همراه آب لیمو نیز به آن می افزایند تا از نظر میزان کالری قوی تر شود و اصطلاحا حس سیری بیشتری را با خوردنش به آنها القا کند.

انواع سالاد فصل

سوسیس و کالباس جزء محصولات پروتئینی محبوب هستند اگر می‌خواهید  برند سوسیس کالباس با کیفیت را بشناسید کلیک کنید.

سالاد سزار:

یکی از انواع سالاد می باشد که کمی تهیه کردنش نسبت به بقیه سالادهایی که گفتیم پیچیده تر است، این سالاد ترکیبی از کاهو، پنیر پارمسان، نان تست و سینه مرغ می باشد. دلیل خوشمزه بودن این سالاد سس مخصوص آن است که همراه با سیر و ماست و سرکه بالزامیک به همراه ادویه جات تهیه می شود. با توجه به میزان پروتئین و کربوهیدرات زیادی که در آن به کار گرفته می شود می توان آن را یک غذای کامل در نظر گرفت و مجزا آن را مصرف کرد.

سالاد اسفناج:

یکی از انواع سالاد است که در ترکیبات آن اسفناج خام به همراه گردو و رب انار به کار برده می شود. بیشتر به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار می گیرد تا معده جای بیشتری برای غذای اصلی باز کند، به علت بودن اسفناج در ترکیباتش از میزان آهن و ویتامین زیادی برخوردار می باشد و سس انار کمک می کند تا طعم عالی و متفاوتی نسبت به دیگر سالادها داشته باشد.

سالاد پیازچه:

یکی از انواع سالاد می باشد که از پیازچه خرد شده در کنار سیب زمینی پخته شده، آب لیمو و ماست پرچرب و شوید خشک شده و خیار شور و سینه مرغ برای درست کردنش بهره برده می شود. این سالاد به خاطر وجود پیازچه طعم خوشمزه ای دارد و میتوان آن را به عنوان یک وعده کامل نیز نوش جان کرد.

سالاد رنگین:

یکی از انواع سالاد می باشد که طرفداران مخصوص به خود را دارد. این سالاد از ترکیب کلم سفید، کلم قرمز، کلم بنفش، تکه های کاهو، نخود فرنگی، ذرت پخته شده، خیار شور و هویج و خیار خرد شده تشکیل می شود. معمولا برای این که عطر و طعم بهتری پیدا کند سبزی های معطر خشک شده و سس مایونز را با آن ترکیب کرده و بر روی سفره سرو می نمایند.

سالاد زیتون:

یکی از انواع سالادهایی است که در بخش های شمالی کشور به خصوص گیلان بسیار مورد توجه می باشد. برای درست کردن این سالاد معمولا از مقداری زیتون سبز یا سیاه به همراه جعفری خرد شده و گوجه فرنگی و پیازچه و آویشن به همراه ادویه جات استفاده می شود. این سالاد مخصوص افرادی است که به عطر و طعم زیتون علاقه دارند و معمولا همراه با سس انار طعم رویایی ای پیدا می کند.

سالاد کاهو و ذرت:

یکی از انواع سالاد ایرانی می باشد. معمولا برای درست کردن این سالاد ذرت پخته شده را با کاهوی خرد شده ترکیب می نمایند و آن را با سس مایونز، نمک، فلفل و دیگر ادویه ها بنا بر سلیقه شخصی افراد سرو می کنند، برای تزئین آن نیز از گوجه فرنگی می توان استفاده کرد.

سالاد کنگر:

یکی از انواع سالاد ایرانی می باشد که در فصل بهارمی توان آن را درست کرد. ماده اصلی این سالاد گیاه کنگر است که مغزش سرشار از آهن و کلسیم می باشد. معمولا کنگر را با هویج خرد شده و نخود فرنگی قاطی کرده و بر روی آن آب لیمو و سس میزنند و بر روی سفره ناهار و شام سرو می کنند.

 مطالعه بیشتر: معرفی 5 تا از بهترین صبحانه بدون گلوتن

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و خواندید انواع سالاد وجود دارد که شما خواننده عزیز و گرامی با توجه به سلیقه و موادی که در اختیار دارید می توانید اقدام به درست کردنشان کنید تا در وعده های غذایی خود مورد استفاده قرار دهید.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع و اقسام مواد غذایی پروتئینی این آمادگی را دارد تا آنها را برای شما مشتریان عزیز به در منزل ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *