مجله تخصصی اسپریچو

معرفی 5 تا از بهترین صبحانه بدون گلوتن

 صبحانه بدون گلوتن

افرادی هستند که بدنشان با گلوتن سازگار نیست و ممکن است که منجر به بیماری یا مرگشان شود. از همین رو نیاز دارند که از صبحانه بدون گلوتن و مقوی مناسب استفاده کنند تا بدنشان چیزهایی را که نیاز دارد بتواند از آنها دریافت کند.

استفاده از صبحانه بدون گلوتن نیاز به آگاهی ها و دانش کافی در زمینه آشنایی با مواد غذایی دارد و معمولا بهترین روش این است که افرادی مشکل دار به پزشک متخصص در امور تغذیه مراجعه کنند تا با توجه به وضعیت آنها غذاهایی را برایشان تجویز کند.

معمولا پزشک برای این که تجویز بهتری داشته باشد آزمایش می نویسد تا با توجه به دانسته هایی که از آن به دست می آورد بتواند صبحانه بدون گلوتن را برای بیمار خود تجویز نماید. معمولا آزمایش نشان می دهد که تا چه اندازه بیمار به گلوتن حساسیت دارد.

برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند صبحانه بدون گلوتن زیادی با توجه به این که چنین بیماری ای دیگر ناشناخته نیست وجود دارد و آنها با توجه به شرایط و وضعیت خود دست به انتخابشان می زنند تا دچار مشکلاتی نشوند.

در ادامه برای این که شما خوانندگان عزیز و گرامی با صبحانه بدون گلوتن و مغذی بیشتر آشنا شوید پنج تا از آنها را انتخاب کرده و به صورت کامل معرفی می کنیم تا در وعده های غذایی خود مورد استفاده قرار دهید و به سلامت بدن خود کمک نمایید.

بهترین صبحانه بدون گلوتن

اگر می‌خواهید بهترین محصولات بدون گلوتن موجود دربازار را بشناسید روی لینک کلیک کنید.

معرفی 5 صبحانه مغذی بدون گلوتن:

برای این که با صبحانه های مقوی و لذیذ بدون گلوتن آشنایی پیدا کنید تعدادی از آنها را برای شما انتخاب کرده و نام بردیم تا با طرز تهیه شان آشنا شوید.

فرنی ذرت یا پولنتا:

یکی از مواردی است که در رژیم غذایی صبحانه بدون گلوتن می تواند توسط افرادی که با گلوتن موجود در بعضی از خوراکی ها مشکل دارند مورد استفاده قرار بگیرد. این خوراک به شدت مقوی بوده و بخش زیادی از ویتامین و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می نماید.

به این صبحانه بدون گلوتن حریره ذرت هم می گویند که نوعی غذای ایتالیایی محسوب می شود، برای درست کردنش ابتدا شعله را روی متوسط قرار داده و شیر و آب را ترکیب کرده و بر روی آن قرار دهید تا به اندازه کافی حرارت ببینند.

پولنتا را به آن اضافه کرده و درب قابلمه را ببندید تا به مدت بیست دقیقه بر روی شعله حرارت ببیند، در فواصل مختلف آن را هم بزنید تا ته نگیرد، در ادامه شیر و نمک را به آن اضافه نمایید و شعله را کم کنید تا به اندازه کافی با هم پخته و حسابی به خورد هم بروند.

در حالی که این صبحانه بدون گلوتن در حال پختن است میوه ها را به همراه آب در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا به مدت ده دقیقه بجوشند و با هم مخلوط شوند، بعد از این که نرم شدند با قاشق آنها را حسابی له کنید.

در ادامه یک چهارم کره بادام را در آب حل نموده و به کمک مخلوط کن حسابی هم بزنید تا یک دست گردد. اگر نیاز بود آب بیشتر اضافه کنید تا رقیق شود، در ادامه پولنتا را در کاسه بریزید و همراه با سس میوه آن را به عنوان صبحانه بدون گلوتن مغذی نوش جان فرمایید.

گرانولای بدون گلوتن نارگیل:

گرانولا یک صبحانه بدون گلوتن مقوی به حساب می آید که سرشار از فیبر و ویتامین است. افرادی که رژیم دارند نیز می توانند آن را نوش جان فرمایند و نگران چاق شدن خود نباشند، مهم ترین ماده موجود در این صبحانه جو دوسر است که در زمان جدا کردنش از خوشه باید نهایت دقت صورت بگیرد تا سبوسش که حاوی گلوتن است با آن قاطی نشود.

برای تهیه این صبحانه بدون گلوتن فر را روی 180 درجه تنظیم کنید و سینی فر را به میزان کافی به روغن آغشته نمایید تا نچسب شود، جو دوسر ، نارگیل و نمک را به همراه سبزی شوید در یک کاسه مخلوط کرده و حسابی هم بزنید تا یک دست شود.

در ادامه گرانولا را بر روی کاغذ روغنی پهن نمایید و سپس سینی را به مدت 20 دقیقه در دمایی که تنظیم کرده اید در فر بگذارید تا رنگ مواد به طلایی دربیاید. سپس گرانولا را از فر خارج کنید و به گوشه ای بگذارید تا خنک شود.

بعد از آماده شدن این صبحانه بدون گلوتن آن را با تمشک، شکلات، بادام و میوه هایی که علاقه دارید حسابی تزیین نمایید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا قوام بهتری پیدا کند، سپس می توانید آن را نوش جان فرمایید.

بهترین صبحانه بدون گلوتن

مطالعه بیشتر: طرز تهیه 10 مدل فینگر فود ساده و مجلسی

گریپ فروت کاراملی:

یک صبحانه بدون گلوتن دیگر است که تهیه کردنش کار چندان دشواری نیست، البته این صبحانه کمی خاص است و ممکن است با ذائقه همه افراد سازگاری نداشته باشد اما کسانی که آن را میل کرده اند می دانند که تا چه اندازه مقوی و خوشمزه می باشد.

برای تهیه کردنش گریپ فروت ها را از وسط برش داده و داخل سینی قرار دهید و سپس با کمک چاقو بین پوست و میوه فاصله ایجاد کنید، دقت نمایید که پوست میوه را از تنش نکنید، در ادامه بر روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و گریپ فروت ها را روی آن بچینید.

مقداری کافی شکر روی گریپ فروت ها پخش کنید و شعله بالای فر را روشن نمایید و به مدت 5 دقیقه روشن بگذارید و زمانی که شکرها کاراملی شد آنها را از فر خارج کرده و فرصت بدهید تا خنک شود تا بعدا این صبحانه بدون گلوتن را نوش جان بفرمایید.

اسموتی چری بری:

یک نوع صبحانه بدون گلوتن پرطرفدار می باشد که بسیاری از افراد به خصوص در فصل تابستان آن را نوش جان می فرمایند، این صبحانه حاوی مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان، چربی سالم و ویتامین می باشد که بسیار سریع هم آماده می شود.

برای تهیه کردنش شیر و ماست را به همراه توت، بادام، گیلاس و آلبالو در مخلوط کن بریزید و در کنار هم میکس کنید، سپس آب لیمو و کره بادام را به آن اضافه نمایید تا نرم تر و رقیق تر شود. سپس اسموتی را داخل کاسه ریخته و با توجه به ذائقه خود با هر نوع میوه ای که دوست دارید تزیین نموده و بعد از خنک شدن در یخچال نوش جان فرمایید.

اوتمیل لیوانی:

یک صبحانه بدون گلوتن ایده آل برای افرادی است که عادت دارند همه چیز را از شب قبل آماده کنند. اوتمیل یک وعده غذایی کامل به حساب می آید که سرشار از امگا سه و کالری می باشد که کمک می کند فرد مصرف کننده حس سیری شدید پیدا کند و نیاز نشود تا چیز دیگری بخورد.

برای تهیه کردن این صبحانه لذیذ جو دوسر به همراه دانه چیا و شیر را در لیوانی بلند ریخته و حسابی مخلوط نمایید، بعد از گذشت ده دقیقه آن را با سلیقه خود به وسیله یک لایه ماست، عسل یا کشمش تزئین نموده و در یخچال قرار دهید تا حسابی خنک شود، بعد از گذشت دو ساعت می توانید آن را میل کنید و از طعم فوق العاده اش لذت ببرید.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید تهیه کردن صبحانه بدون گلوتن برای افرادی که به گلوتن حساسیت زیادی دارند از ضروریات است، زیرا یک روز خوب با یک صبحانه خوب آغاز می شود و زمانی که این افراد نتوانند به صبحانه ای مناسب برای خود دست پیدا کنند ممکن است نتوانند تمام روز را با انرژی به فعالیت بپردازند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع صبحانه بدون گلوتن برای افرادی که مشکل دارند آمادگی دارد تا آنها را به هر نقطه که اراده نمایند ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *