مجله تخصصی اسپریچو

لیستی از بهترین محصولات پروتئین گیاهی برای گیاهخواران

بهترین محصولات پروتئین گیاهی

بسیاری از افراد هستند که علاقه کمی به پروتئین های گوشتی دارند و برای جبران کردن پروتئین و املاح معدنی به سراغ محصولات پروتئین گیاهی می روند تا عضلاتشان دچار فقر غذایی نشود و واکنش منفی نشان ندهد.

تجربه نشان داده است اگر چه محصولات پروتئین گیاهی صد در صد توانایی پر کردن جای پروتئین گوشتی را ندارد ولی تا حدودی می تواند فقر آهن و دیگر املاح معدنی را تامین نماید تا سلامت افراد دچار مخاطره نشود.

البته گیاهخواران اعتقاد دارند که بدن انسان کاملا برای خوردن محصولات پروتئین گیاهی به وجود آمده است و برای تامین مواد ضروری هیچ نیازی به پروتئین گوشتی ندارد، در گذشته این حرف واقعی جلوه می نمود ولی تحقیقات جدید اثبات کرده است که پروتئین گیاهی نمی تواند به طور کامل جای پروتئین گوشتی را پر نماید و بدن نیاز دارد تا از آنها هم استفاده نماید.

بهترین محصولات پروتئین گیاهی

اگر می‌خواهید بهترین سوسیس و کالباس سالم را بشناسید مقاله تخصصی ما درباره سوسیس و کالباس سالم را از دست ندهید.

کیفیت املاح معدنی ای که در بافت محصولات پروتئین گیاهی وجود دارد از نظر کیفیت تفاوت فاحشی با پروتئین گوشتی دارد و بدن انسان برای این که بتواند بافت های عضلانی خود را سریع تر و بهتر بازسازی کند نیاز دارد که از آنها استفاده نماید.

در ادامه برای این که با محصولات پروتئین گیاهی آشنایی پیدا کنید آنها را ابتدا نام برده و تا جایی که در حوصله این متن بگنجد نسبت به معرفی آنها اقدام می نماییم تا شما خواننده عزیز و گرامی یک آشنایی نسبی و کلی با آنها پیا کنید.

 مطالعه بیشتر: بهترین روش پخت سوسیس باربیکیو

لیستی از بهترین محصولات پروتئینی گیاهی:

محصولات پروتئین گیاهی بسیاری متنوع هستند و از آن جایی که همه آنها در این مقاله نمی گنجند فقط تعدادی که از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار هستند را نام می بریم و به صورت مختصر و مفید برای شما خواننده عزیز معرفی می نماییم تا آگاهی تان افزایش پیدا کند.

سویا:

یکی از محصولات پروتئین گیاهی است که منبع بزرگی از هشت اسید آمینه محسوب می شود، این گیاه میزان چربی بیشتری نسبت به دیگر محصولات گیاهی دارد تا حدی که می توان روغن آن را به وسیله دستگاه ها کشید و مورد استفاده قرار داد. استفاده از این محصول می تواند کمک کند تا دندان ها و استخوان ها از سلامت بالایی برخوردار شوند، همچنین سلامت بالای آن موجب می شود تا بر خلاف بسیاری از محصولات دیگر قلب دچار انسداد شریان نشود و به تپیدن خود ادامه بدهد.

لوبیا:

معروف ترین و مهم ترین محصولات پروتئین گیاهی است و به خاطر تنوع بالایی که دارد بسیار مورد علاقه گیاهخواران می باشد. این محصول به خاطر میزان آهن و املاح بالایی که در بافت خود دارد از آن حتی به عنوان جایگزین شایسته و مناسبی برای گوشت قرمز یاد می شود، این محصول از منابع اصلی گیاهی ای می باشد که می تواند تا حدود زیادی جای گوشت و دیگر محصولات غیر گیاهی را پر نماید.

نخود:

یکی از انواع محصولات پروتئین گیاهی است که از میزان فیبر بسیار بالایی برخوردار است و می تواند نیازهای بدن را تامین نماید و موجب کیفیت بهتر عضله سازی برای ورزشکاران رشته های سنگینی مثل بدن سازی و غیره شود. به خاطر کیفیت بالایی که این محصول دارد از آن خوراکی های زیادی ایرانی ها تهیه می کنند تا سلامت خود را به وسیله آن تامین نمایند.

عدس:

از جمله مهم ترین محصولات پروتئین گیاهی می باشد که بسیار مورد توجه ورزشکاران و افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند قرار دارد. این محصول سرشار از فیبر و دیگر املاح معدنی است و می تواند تا حدود زیادی جای محصولات گوشتی را پر نماید.

یک فنجان عدس دارای 17 گرم پروتئین و 14 گرم فیبر می باشد و به همین دلیل از آن برای پختن غذاهای مختلفی استفاده می شود. این غذا به صورت جدا با اضافه شدن ادویه ها قابل استفاده است اما بعضی آن را با برنج قاطی می کنند تا بدن بتواند املاح موجود در آن را بهتر جذب خود نماید.

گردو:

یکی از سالم ترین و مهم ترین محصولات پروتئین گیاهی می باشد که برای مصرف در صبحانه و وعده های غذایی مختلف به صورت خام و پخته شده مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه میزان پروتئنی آن نسبت به دیگر محصولات کمتر است ولی بسیار مورد توجه گیاهخواران می باشد.

هر صد گرم گردو حاوی 15 گرم پروتئین می باشد که با مصرف آن اسیدهای چرب مفید و امگا سه به میزان بسیار زیادی وارد بدن می شود و می تواند کمک کند تا عضلات ورزشکاران در وضعیت بسیار بهتری قرار بگیرد، همچنین وضعیت قلب با مصرف این محصول از میران سلامت بالاتری برخوردار می شود و کمتر دچار انسداد شریان می گردد.

بهترین محصولات پروتئینی گیاهی

بادام زمینی:

از دیگر منابع محصولات پروتئین گیاهی برای گیاهخواران می باشد که از آن در زمان صبحانه و دیگر وعده ها استفاده می نمایند. این محصول از میزان اسیدهای چرب مفیدی برخوردار است که می تواند به سلامت بیشتر قلب و عروق کمک نماید.

میزان املاح معدنی بالای این محصول موجب شده تا از آن خوراکی های مثل شکلات صبحانه و غیره تهیه شود، همچنین آن را افراد به صورت آجیلی و خشک شده نیز مصرف می کنند تا از پروتئین موجود در بافتش برخوردار شوند.

تخم کدو:

این محصول حاوی تریپتوفان که نوعی اسید آمینه مفید می باشد هست، این اسید می تواند کمک کند تا عضلات بدن در وضعیت راحتی و ریلکسی بالاتری قرار بگیرد، از این محصول به صورت تنقلات و در پاره ای از اوقات برای طبخ بعضی از غذاها استفاده می شود.

تخم آفتاب گردان:

از جمله منابع مهمی است که گیاهخواران می توانند برای تامین نیازهای بدن خود مورد استفاده قرار دهند، هر صد گرم این محصول حاوی 20 گرم پروتئین می باشد. از این محصولات بیشتر به صورت تنقلات و در پاره ای از اوقات در کنار طبخ خوراکی های دیگر استفاده می شود تا نیازهای بدن افراد را تامین نماید.

پسته:

یکی از مهم ترین و گران ترین محصولات پروتئین گیاهی می باشد که در داخل خود ایران کشت می شود و سالانه به بازارهای جهانی نیز صادر می شود. این محصول هر صد گرمش حاوی 20 گرم پروتئین می باشد.

سوای از پروتئنی میزان فیبر بالا و دیگر املاح معدنی مفیدی که در درون آن قرار دارد موجب شده است تا یکی از گران ترین پروتئین های گیاهی به حساب بیاید، این محصول به علت قیمت بالایی که دارد معمولا میزان مصرفش بین گیاهخواران کنترل شده و کمتر می باشد.

بذر کتان:

از منابع پر فیبر و از محصولات پروتئین گیاهی به حساب می آید. هر صد گرم آن حاوی 19 گرم پروتئین می باشد، گیاهخواران معمولا آن را به بعضی از غذاهای خود اضافه می کنند تا از مواهب املاح موجود در بافتش برخوردار شوند و بتوانند نیازهای بدن خود را تامین نمایند.

 

در انتها

این نکته را باید شما خوانندگان عزیز در نظر داشته باشید که گیاهخواری نباید به صورت کاملا متعصابه پیروی شود، کسانی که فقط به سراغ استفاده از محصولات گیاهی می روند نمی توانند تمام نیازهای بدن خود را تامین نمایند. خداوند بدن انسان را طوری خلق کرده است که سازگار با محصولات پروتئین گیاهی و گوشتی باشد و بتواند نیازهای خود را از آنها تامین نماید.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید محصولات پروتئین گیاهی و گوشتی این آمادگی را دارد تا آنها را برای شما مشتریان عزیز ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *