مجله تخصصی اسپریچو

طرز تهیه ی ساندویچ مخصوص رستورانی در خانه

طرز تهیه ی ساندویچ مخصوص رستورانی در خانه

معمولا غذاهایی مثل ساندویچ مخصوص رستورانی از نظر طعم و مزه بسیار منحصر به فرد هستند و بیشتر افراد را به این فکر می اندازد که آشپزهایشان چکار می کنند که غذاها با چنین کیفیتی برای مشتریان خوش ذائقه سرو می شود.

برای این که به این جواب ذهن خود برسید ضرورت دارد که بیشتر در مورد ساندویچ رستورانی اطلاعات داشته باشید و دقیقا بدانید که از چه موادی داخلش استفاده می کنند که چنین کیفیت منحصر به فردی را با خود همراه می سازند.

همچنین نحوه پخت و طبخ ساندویچ مخصوص رستورانی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است چه بسا نحوه پختن این ساندویچ ها فوت کوزه گری اش باشد که بیشتر افراد از آن خبر ندارند و نمی توانند کیفیتی برابر با رستوران های بیرون را در خانه زمان پخت ساندویچ ایجاد نمایند.

سوای از مسائلی که گفته شد همچنین ضرورت دارد بدانید که ساندویچ مخصوص رستورانی همراه با سس مخصوصی که رستوران ها ارائه می دهند کیفیت خود را بیش از پیش مشخص می کند، بنابراین هر چه بیشتر درباره جزئیات این ساندویچ ها بدانید قطعا بهتر پی می برید چرا اینقدر پرطرفدار هستند و روزانه رستوران ها با درست کردن آنها سود زیادی به جیب میزنند.

ساندویچ مخصوص رستورانی چیست؟

ساندویچ مخصوص نوعی ساندویچ است که در رستوران ‌ها و فست ‌فودها به عنوان یک انتخاب ویژه برای لذت بردن از وعده غذایی به مشتریان خوش ذائقه تقدیم می ‌شود. این ساندویچ معمولاً با استفاده از انواع مختلف نان، مواد افزودنی، فلفل دلمه، پنیر، سس‌ های مختلف و گوشت‌ های تازه قابل تهیه است.

ساندویچ رستورانی تعداد زیادی از لایه‌ های مختلف را معمولا در خود جای می ‌دهد تا به غذای شما طعم و تنوع بهتری ببخشد. برخی از لایه‌های متداول این ساندویچ که استفاده از آنها بسیار مرسوم می باشد عبارتند از:

نان: معمولاً از نان تازه باگت یا همان نان ساندویچ استفاده می‌ شود. بسته به نوع ذائقه و سلیقه شما می‌ توانید از نان سفید یا نان چرب نیز استفاده کنید تا مطابق با میلتان باشد.

پنیر: انواع مختلف پنیر مانند چدار، موزارلا، پارمسان و غیره معمولاً به ساندویچ برای خوشمزه تر شدن اضافه می‌ شود. پنیر به عنوان یک لایه منحصر به فرد در این نوع ساندویچ نقش ترکیب کننده بین دیگر مواد را دارد که بسیار افراد خوش ذائقه را به خود جذب می کند.

گوشت: معمولاً از گوشت‌ های تازه مثل گوشت برگر، گوشت مرغ، روست بیف و همچنین سوسیس و همبرگر در ساندویچ مخصوص رستورانی استفاده می ‌شود. گوشت می‌ تواند پخته یا نیمه پخته باشد و در داخل ساندویچ قرار بگیرد که بستگی به ذائقه خود شما دارد.

سس: سس‌ های مختلفی مثل سس مایونز، سس گارلیک، سس باربیکیو و سس‌های ژامبون، سس کچاپ شیرین و تند معمولاً بر روی لایه‌ های ساندویچ می ریزند تا طعم و رنگ بهتری برای ساندویچ ایجاد شود و مشتری را جذب نماید.

سبزیجات: سبزیجات مختلفی مانند خیار، گوجه‌ فرنگی، فلفل دلمه، ریحان و شاهی، کاهو را می توان نیز درون ساندویچ مخصوص رستورانی استفاده کرد تا طراوت و طعم بهتری به آن ببخشد و مشتری را محو طعمش کند.

علاوه بر این، برخی ساندویچ‌ های مخصوص رستورانی ممکن است شامل موادی مثل تخم‌ مرغ، بیکن، آووکادو، زیتون، قارچ و سس ‌های دیگر نیز باشند. هدف اصلی از طراحی ساندویچ مخصوص در رستوران برای جذب مشتریان بیشتر می باشد.

اگر می‌خواهید بهترین سوسیس و کالباس سالم را بشناسید مقاله تخصصی ما درباره سوسیس و کالباس سالم را از دست ندهید.

راز خوشمزه بودن ساندویچ مخصوص رستورانی در چیست؟

راز خوشمزه بودن ساندویچ رستورانی را می توان در عوامل زیر جستجو کرد اما باید این نکته را بدانید که ذائقه افراد فرق دارد و هر کس میتواند هر جور که دوست دارد آن را در نهایت با مواد اولیه ای که دوست دارد برای خود درست کند.

انتخاب مواد اولیه با کیفیت: استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت تاثیر مهمی در مزه نهایی ساندویچ دارد و نباید از آن غافل بود.

ترکیبات متعدد: استفاده از ترکیبات متنوعی از مواد اولیه مختلف نظیر گوشت، سبزیجات، پنیر و غیره نیز می‌ تواند باعث افزودن عمق و غنای طعم به ساندویچ مخصوص رستورانی شود.

رعایت تناسب و تعادل: ترکیب درست مواد اولیه اهمیت بالایی دارد و خوشمزه تر شدن این ساندویچ می شود، بنابراین سعی کنید تا حد ممکن طبق دستورالعمل رفتار کنید.

خلاقیت: نکته مهم دیگری که بر روی طعم ساندویچ مخصوص رستورانی تاثیر دارد به خلاقیت در ترکیب و تزئین مواد بر می گردد که در نهایت موجب خوشمزگی و جذابیت بیشتر آن می شود.

مهارت و تخصص آشپز: مهارت و تخصص آشپز در تهیه ساندویچ و ترکیب درست مواد اولیه یکی از بزرگ ترین دلایلی است که می‌ تواند تاثیر بسزایی در خوشمزه تر شدن ساندویچ داشته باشد.

البته باید توجه داشت که هر رستوران و ساندویچی ممکن است راز ویژه‌ ای برای خوشمزه بودن ساندویچ خود داشته باشد و از آن برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کند و میزان فروشش را بالا ببرد، باید قبول کرد که در زمینه غذاها رقابت بالاست و معمولا کسی موفق می شود که خلاق تر باشد.

نحوه تهیه ساندویچ مخصوص رستورانی

این ساندویچ ها طرز پخت های مختلفی دارند که ما یک نمونه را برای شما ذکر می کنیم، برای پخت ساندویچ مخصوص رستورانی شما به مواد زیر نیاز دارید تا یک غذای خوشمزه را در نهایت برای اعضای خانواده خود حاظر کنید و نهایت لذت را ببرید.

مواد مورد نیاز:

نان باگت یا ساندویچی          4 عدد

گوشت چرخ کرده یا همبرگر  200 گرم

نمک، فلفل، ادویه               به مقدار کافی

پنیر شیدر یا موزارلا          به مقدار کافی

گوجه فرنگی                   2 عدد متوسط

خیار شور                       4 عدد متوسط

سس کچاپ یا مایونز           به میزان کافی

زیتون                          سلیقه ای و به میزان کافی

سوسیس یا کوکتل               100 گرم

گوشت مرغ آب پز شده         100 گرم

دستور تهیه ساندویچ مخصوص رستورانی:

در ابتدا، تابه را روی حرارت بزارید و گوشت چرخ کرده را داخل آن بریزید. آن را به مدت چند دقیقه تفت بدهید تا پخته شود و رنگی طلایی زیبایی را به خود بگیرد.

در همین حال، نان‌ ها را روی صفحه یا تستر قرار دهید و روی یک طرف آنها را با سس مایونز و کچاپ مالیده و از وسط نصف کنید.

داخل نان ساندویچی گوجه فرنگی، خیار شور و پنیر، زیتون و هر چه که علاقه دارید قرار دهید.

گوشت مرغ و کوکتلی را که از قبل داخل کره یا روغن تفت داده اید داخل نان بچینید.

سپس گوشت چرخ کرده یا همبرگری را که تفت داده اید روی این مواد بگذارید و بر رویش به میزان کافی هر نوع سسی که دوست دارید به خصوص سس خردل بریزید.

سپس ساندویچ مخصوص را داخل یک فویل آلومینیومی بپیچید و آن را داخل فری که از قبل تا 180 درجه داغ کرده اید به مدت 15 دقیق قرار دهید تا ساندویچ دوام و قوام بهتری به خود بگیرد.

بعد از طی شدن این مدت زمان ساندویچ مخصوص شما آماده شده و می توانید از فر درش بیاورید، چند دقیقه به کناری بگذارید تا از حالت داغ به نیمه گرم در بیاید.

ساندویچ مخصوص رستورانی خود را می‌ توانید با سالاد، ماست و نوشیدنی هایی مثل دوغ، دلستر یا نوشابه در کنار اعضای خانواده میل کرده و از طعم و عطر فوق العاده اش نهایت لذت را ببرید.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید طرز تهیه ساندویچ مخصوص رستورانی کار چندان دشواری نیست اگر با نحوه پختش آشنایی کافی را داشته باشید و بتوانید دقیقا کارهایی را که آشپز رستوران ها یا اغذیه ها برای پختن انجام می دهند انجام دهید.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت اسپریچو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع و اقسام ساندویچ های سرد آمادگی دارد تا آنها را برای شما مشتریان عزیز به درب منزل ارسال کند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *